RSS

Amandina – desert divin

09 Aug
Amandina – desert divin

Ştiţi cum vă povestesc că-mi plac la nebunie dulciurile şi ciocolata? Ei bine, de câţiva ani încoace, am ajuns să fac furori în familia mea şi printre prieteni cu o reţetă care nu dă greş niciodată: amandina. Fie c-o pregătesc ca desert de weekend, sau c-o pun în formă de tort şi-o servim la aniversări, cert e că amandina mea nu lipseşte de la nicio masă importantă!🙂

Acum, să vă şi zic cum se face (şi să ştiţi că nu-i mare bătaie de cap, pentru ce deliciu iese):

Pentru blat aveţi nevoie de 9 ouă, 3 căni de zahăr, 12 linguri de ulei, 12 linguri de apă fiartă, praf de copt stins cu lămâie, cacao şi 4 căni de făină. Albuşurile se bat spumă cu 1/2 cană de zahăr. Gălbenuşurile (doar 6 aici, 3 lăsăm pentru cremă) se pun într-un vas mai mare decât cel în care-aţi bătut albuşurile, pentru că urmează să le încorporeze; acestea se freacă cu restul de zahăr, apoi se-adaugă uleiul şi apa fiartă. La urmă vin albuşurile bătute, praful de copt (sau bicarbonat) stins cu zeamă de lămâie, coaja rasă de la o lămâie, cacaoa (eu pun câteva linguri – depinde cât de închis vrei să fie blatul) şi ultima, dar nu şi cea din urmă: făina (în ploaie, nu toată o dată). Toate şmecheriile astea se pun la cuptor timp de 45 de minute (dar atenţie, depinde de cuptor: eu la hârbul meu atâta las blatul: 10 minute la foc iute, apoi la foc mediu).

Cât se coace blatul, să ne ocupăm de restul: siropul se face din 400 ml de apă, puse într-o cană, la fiert, cu 200 gr de zahăr şi 2 plicuri de capucino de ciocolată. Când fierbe apa, se pun plicurile şi se-amestecă uşor. Se lasă la răcit cam 30 de minute. Mai apoi, facem crema: un pachet de unt moale se freacă cu 150 gr de zahăr praf, mai apoi se-adaugă cele 3 gălbenuşuri rămase de la blat şi la final, 3-4 linguri de cacao (din nou, cât de intens vrei să fie gustul cremei). La final, de tot, se prepară şi glazura: fie că alegeţi să topiţi câteva cuburi de ciocolată de menaj cu 2-3 linguri de ulei sau că o faceţi voi (pentru asta aveţi nevoie de 50 gr unt, 3 linguri de zahăr, 2 linguri de cacao şi tot cam atâta apă – se pun toate într-o crăticioară, la foc), ea trebuie să fie gata doar când e asamblată şi prăjitura.

Blatul răcorit se taie în 2 pe grosime, şi se însiropează. Se lasă câteva minute să intre bine aroma, şi apoi vine rândul cremei să intre în acţiune. După ce-a fost unsă bucata de jos, puneţi la loc bucata de sus, şi apoi: glazura. Eu o ornez cu frişcă, de obicei, şi nu s-a plâns nimeni până acum! Dacă încercaţi Amandina asta care emană ciocolată prin toţi porii, faceţi bine şi ziceţi-mi şi mie cum v-a ieşit… Poftă mare!😉

PS: Cu reţeta mea de amandină voi participa la concursul acesta, şi ca să-i fac pe plac Elizei, am ales această prăjitură deosebită!

PPS: poza din imagine e Amandina pregătită în formă de tort, tortul meu de la 21 de ani!🙂

 
2 Comments

Posted by on August 9, 2011 in Mâncăm şi noi azi?

 

Tags: , , , , , , , , ,

2 responses to “Amandina – desert divin

  1. Eliza

    August 9, 2011 at 1:00 pm

    Păcat că nu s-a inventat degustarea digitală, că aş fi prima. Sper să câştigi şi să mergi la Malta!😀

     
    • Ioana S

      August 9, 2011 at 11:12 pm

      That would be nice🙂

       

Leave a Reply

 
