RSS

Cum ne văd străinii

05 Aug

Azi, argentinienii. Ieri, într-un exces de let’s be nice to everyone, am dat nişte indicaţii unor turişti care m-au oprit pe stradă, undeva lângă Magazinul Crişul. Drăguţă din fire, încep în engleză, le dau spun ce să vadă prin oraş (nu c-ar fi nu-ştiu-câte obiective), ei mă-ntreabă una-alta, eu întreb, la rândul meu, de unde sunt, şi tot aşa. La care ei: ah, noi suntem dintr-o ţară foarte îndepărtată. Curioasă tare, insist, la care ei: din Argentina. Oh, zic, ce fain! Şi-o dau pe spaniolă. Ăştia, pe spate nu alta. Apoi mă-ntreabă dacă TOATĂ LUMEA de-aici ştie aşa de multe limbi străine (le-am mai zis că merge şi franceza, şi-oleacă de sârbă, dar nemţeşte încă nu). Ăştia, minunaţi la maxim. Încep eu cu Oradea esto y esto, tenéis que ver esto, şi tot aşa, de-a lungul pietonalei (între noi fie vorba, cred că mi-am ratat vocaţia: şi ghid turistic trebuia să mă fac).

La final, după ce m-au întrebat, dragii de ei, cum de se-ntâmplă să ştiu atâtea limbi străine, pentru că lumea, în general, nu ştie, mi-au mai servit o plăcintă, dar ceva ce mă-ntreabă foarte mulţi prieteni ajunşi pentru prima oară în Oradea: “Linda, estamos en Rumanía o en Hungría?”😆

 
6 Comments

Posted by on August 5, 2011 in Zilnice

 

Tags: , , , , , ,

6 responses to “Cum ne văd străinii

  1. Eliza

    August 5, 2011 at 10:48 am

    Oh…ce urât din partea lor. Nu ştiau destinaţia când au aterizat pe aeroport?

     
    • Ioana S

      August 5, 2011 at 10:53 am

      Nu cred că tre’ să le-o luăm în nume de rău… Erau derutaţi doar, săracii… Şi la câtă maghiară auzi în Oradea, chiar nu ne mai miră întrebarea asta!😉

       
  2. lilisor

    August 5, 2011 at 12:58 pm

    Dar dacă au confundat ţara pentru că oraşul arată din ce în ce mai bine?😛 Bine, avem străzi peticite şi cu gropi, avem aurolaci şi vagabonzi, dar Oradea arată din ce în ce mai bine. Parcurile-s tot mai multe şi mai îngrijite, parcările arată bine şi-s tot mai multe amenajate, ba chiar pe pietonală clădirile renovate arată ca decupate dintr-o revistă.
    Sigur că mai sunt multe de schimbat şi de renovat, dar e un început promiţător. Iar asemănarea cu Ungaria n-ar trebui să ne mâhnească, din contră.

     
    • Ioana S

      August 5, 2011 at 5:55 pm

      Aşa cred şi eu, sincer! E de bine, ne schimbăm… Pentru noi nu e foarte vizibil, dar pentru străini da!🙂

       
  3. Roxandrei

    August 9, 2011 at 10:58 pm

    Macar ai reusit sa le lasi o impresie pozitiva. Toti strainii pe care ii cunosc m-au intrebat intr-un mod mai mult sau mai putin discret daca Romania este o tara “sigura”.

     
    • Ioana S

      August 10, 2011 at 8:15 am

      Da, e aiurea când se-ntâmplă una ca asta, din păcate.
      Şi totuşi, nu strică să-i mai instruim pe turişti, din când în când, că doar nu suntem republică bananieră.😉

       

Leave a Reply

 
