RSS

Să curgă mujdeiul! În râuri!

02 Aug

Înc-o tentativă de găteală din ciclul Marţea culinară. Pentru că vremea asta “minunată” m-a făcut să capăt o răceală de toată frumuseţea, cum numai într-o zi cu 17 grade Celsius asezonată cu ploaie măruntă şi rece poţi căpăta, remediul ales de data aceasta a fost mujdeiul. N-a contat c-am avut înc-o nuntă la care trebuia să particip, tratamentu’-i tratament! Şi nu se ratează nicio doză, c-altfel e jale mare. Însă de la atâta “fericire” de usturoi, am tot ajuns să combin reţetele, să testez lucruri noi, să-ncerc combinaţii, că de la cartofi prăjiţi cu cărniţă şi mujdei mi s-a, vorba aia, acrit.

Iar cum tocmai e sezonul de vinete, am testat o nouă reţetă: vinete prăjite cu mujdei. Am luat o vânătă mare, am spălat-o, apoi am tăiat-o feliuţe şi am pus-o, cu sare, să lase apă. N-am decojit-o. Am lăsat-o cam 20 de minute, apoi am scos tigaia. Nu vă temeţi, n-a ieşit niciun accident, ci toate au mers cum trebe. Vinetele le-am prăjit în foarte puţin ulei, şi am pus din când în când apă (să fie oleacă moi).

Când au fost dragele de ele gata, am făcut mujdeiul: o căciulie de usturoi curăţată şi bătută cu ciocanul ăla înfiorător cu care face mama şniţelele. Tot usturoiul ăsta a fost pus într-un bol, frecat cu sare şi ulei, pân-a ajuns ca un fel de maioneză. Apoi înc-un pic de piper, şi smântână din belşug (eu pun una d-aia mare). Şi pe-o feliuţă de pită, hop sare-o vânătă şi peste, nelipsitul mujdei. Bon appetit!😉

 
8 Comments

Posted by on August 2, 2011 in Mâncăm şi noi azi?

 

Tags: , , , , , , ,

8 responses to “Să curgă mujdeiul! În râuri!

  1. Dan-Marius

    August 3, 2011 at 9:51 am

    Arata foarte bine. :)) Totusi, parca lipseste ceva: vreo 2 litri de mujdei/cm patrat.

     
    • Ioana S

      August 3, 2011 at 10:11 am

      Well, a fost din belşug… mai mult nici nu se putea😆

       
  2. Radu-Mihai

    August 3, 2011 at 2:09 pm

    Asa pofta mi-ai facut ca deja mi-e plina tastatura de bale.😀
    In fine… uite o reteta misto si care e tare buna. In primul rand iti faci un mujdei din usturoi si rosii taiate marunt pe care le asezonezi cu cimbru si busuioc sau menta. Cureti 2 vinete, le tai rondele, le prajesti putin si le pui in staturi alternand unul de vinete, unul din mujdei. Le lasi la rece 2-3 ore dupa care le halesti cu pita si branza telemea.

     
    • Ioana S

      August 3, 2011 at 2:20 pm

      Waaaai, acuma mor eu de poftă! Să ştii că diseară-mi fac!😀

       
      • Radu-Mihai

        August 3, 2011 at 2:22 pm

        Asa sa ai si tu tastatura uda!😛😆

         
  3. Radu-Mihai

    August 4, 2011 at 9:40 pm

    Ti-ai facut? Au fost bune?🙂

     
    • Ioana S

      August 5, 2011 at 8:06 am

      I sure did! Acuma, că mi-i crăpată deja limba de la atâta mujdei… da’ te mai uiţi?😆

       
  4. Radu-Mihai

    August 7, 2011 at 8:49 pm

    Vreau sa-ti vad limba! Uite-o pe a mea!😛 Azi, am mancat o tona de mujdei.:mrgreen:

     

Leave a Reply

 
