RSS

Recenzie de carte: Despre farmecul lucrurilor plictisitoare

26 Jun

Titlu original: On Seeing and Noticing

Autor: Alain de Botton

Naţionalitate: elveţiană

Ecranizare: nu există

De acelaşi autor: On Love, The Romantic Movement, Kiss & Tell, How Proust can change your Life, The Consolation of Philosophy, The Art of Travel

Azi o să vă povestesc chiar despre cartea pe care am ales-o ca titlu pentru blog, acum câteva luni, când am decis să-ncep aventura wordpress. E o carte uşurică (abia dac-are 100 de pagini), micuţă, cu scris mare, pe care-o dai garantat gata în câteva ore (maxim 3). O culegere de eseuri despre lucruri plictisitoare, aşa cum o zice şi titlul.

Toate scrierile sunt trecute prin filtrul unui bărbat necăsătorit, care speră să-şi întâlnească marea dragoste, însă care nu se poate abţine de la a nu diseca toate întâmplările şi de-a încerca să găsească o soluţie raţională la problema lui. Ne povesteşte despre picturile lui Edward Hopper, despre tristeţea pe care acestea o transmit, despre aeroport (locul ideal atunci când te plictiseşti – mergi şi admiri baletul secret al acestuia), mersul la grădina zoologică de unul singur, adult neînsoţit de un copil, cum ne-am aştepta, sau frumuseţea ascunsă a oraşului său, Zurich. E o lectură plăcută, despre cotidian, o mică doză de scriere realistă, pe care v-o recomand cu drag.

Vă las cu un citat din capitolul “Despre autenticitate” (idei pe care le veţi regăsi şi-n “Eseuri de îndrăgostit”):

“Una din ironiile iubirii ar fi că cel mai uşor e să-i seduci convingător pe cei faţă de care te simţi cel mai puţin atras, intensitatea dorinţei fiind incompatibilă cu indiferenţa necesară, atracţia stârnind un sentiment de inferioritate în comparaţie cu perfecţiunea asociată persoanei iubite.”

Lectură uşoară!😉

 
6 Comments

Posted by on June 26, 2011 in Carte. Părerea mea!

 

Tags: , , , , ,

6 responses to “Recenzie de carte: Despre farmecul lucrurilor plictisitoare

  1. Jteph

    June 26, 2011 at 10:35 am

    O ai cumva și în format electronic?

     
    • Ioana S

      June 26, 2011 at 10:45 am

      Tot ce-i posibil… Caut şi revin pe urmă!😉

       
  2. L.G.

    June 26, 2011 at 11:34 am

    “Eseuri de indragostit” a fost superba, mi-a schimbat mult perceptia despre unele lucruri🙂

     
    • Ioana S

      June 26, 2011 at 12:02 pm

      E printre cărţile mele preferate… Am citit-o de două ori, şi parcă tot nu mă satur de ea!🙂

       
  3. m@ri@n

    June 26, 2011 at 2:22 pm

    daca o vad in librarii cred ca o s-o cumpar. pare promitatoare!

     
    • Ioana S

      June 26, 2011 at 9:32 pm

      Chiar e făinuţă! Sper să-ţi placă!😉

       

Leave a Reply

 
