RSS

3 filme din weekend

20 Jun

Nu ştiu ce se-ntâmplă mai nou, dar mi-a revenit cheful să văd filme. De câteva săptămâni am tot început maratoane (mai întâi filme franţuzeşti, apoi planific ceva spaniole) şi cred că nu trec 2-3 zile fără să nu văd un film nou. Aşa a fost şi-n weekend, când sâmbătă, după o vizită destul de obositoare la dentist, am decis că-i musai să mă relaxez cu nişte titluri noi. Am vizionat 3 filme-ntr-una, şi aş mai fi văzut unul, dacă nu trebuia să merg la ziua 2 de YellowFest.

Primul vizionat a fost The Stepford Wives (2004). Mi-era foarte dor de Nicole Kidman (una dintre actriţele mele preferate) şi cum nu văzusem acest film, am zis, what the heck. E o poveste cu accente comice pe alocuri, dar totuşi un thriller, aş zice, bazată pe cartea lui Ira Levine. Joanna Eberhart e o producătoare TV de succes, care are însă o cădere nervoasă după ce unul dintre show-urile ei îi aduce concedierea. Soţul său îşi dă şi el demisia şi aceştia decid să se mute din tumultosul Manhattan în foarte liniştitul oraş Stepford din Connecticut. Ajunşi acolo, Joanna e frapată să constate că toate femeile sunt “perfecte”, iar bărbaţii nişte “average Joes”. Alături de 2 vecini mutaţi şi ei de curând, încearcă să facă unele investigaţii, să afle ce-i cu femeile acestea croite toate după acelaşi tipar, ca la final să afle că femeile din Stepford sunt “modificate” după un program conceput de Claire Wellington (o Glenn Close într-un rol de femeie malefică, care-i vine atât de bine!). Deznodământul e unul… hollywoodian, din păcate. Dar filmul, per ansamblu, merită cele 90 de minute!😉

La recomandarea foarte plăcută citită pe FilmSinopsis, am decis că următorul film e A Single Man (2009) – şi acesta bazat pe romanul omonim al lui Christopher Isherwood. Noua mea pasiune pentru Colin Firth a fost confirmată de rolul pe care acesta l-a făcut în film. Bijuteria lui Tom Ford e lipsită de cusururi… Poate ar trebui ca oamenii din lumea modei, a frumosului, să se implice mai des în arta filmului, pentru că acest Tom Ford a făcut o treabă impecabilă. Filmul are cadre superbe, iar povestea e şi ea una emoţionantă: e cea a unui profesor englez, care trăieşte în Los Angeles-ul anilor ’60, şi care încearcă să-şi revină după drama pierderii partenerului de viaţă într-un accident de maşină. Felul în care flashback-urile se integrează atât de firesc în derularea poveştii… cadrele… totul e minunat. Nu-mi vine să cred că Firth n-a primit Oscarul pentru el (dar s-au revanşat cu The King’s Speech anul acesta).

Ultimul film e tot unul care-a triumfat la Oscarul de anul acesta, povestea pentru care i-aş fi dat 2 Oscaruri, nu unul, lui Christian Bale: The Fighter (2010). Da, drept e, Whalberg e protagonistul, dar Bale face toţi banii. Am un deosebit respect pentru un astfel de actor care dă totul pentru filmul său. Film e bazat pe fapte reale, şi anume povestea boxerului irlandez Micky Ward, un boxer de 31 de ani care trăieşte, practic, în umbra fratelui său, “faimosul” Dicky Ward, care în urmă cu câţiva ani îl făcuse KO pe Sugar Ray Johnson, singura victorie notabilă, dar care-a fost îndeajuns pentru a-l transforma în vedetă locală. Ajuns consumator de droguri, acesta îl antrenează pe fratele său acum, şi acceptă să fie filmat de HBO pentru un documentar despre marea lui întoarcere (după cum crede el). Însă documentarul este, de fapt, despre dependenţa de droguri, ajunge să se încaiere cu poliţişti şi face închisoare, dar iese de-acolo cu gânduri mari: face pace cu Micky şi cu familia şi împreună îl conduc pe acesta spre primul titlu mondial la box. Dacă la-nceputul anului mă-ntrebam care-i faza cu Oscarul Melissei Leo, ei bine – l-a meritat pe deplin!

 
4 Comments

Posted by on June 20, 2011 in Film. Părerea mea!

 

Tags: , , , , , , , , , ,

4 responses to “3 filme din weekend

  1. m@ri@n

    June 20, 2011 at 10:40 pm

    Ma bucur ca ti-a placut A Single Man ( se aseamana un pic ca stil regizoral cu In the Mood for love)
    Filmul cu sotiile nu l-am vazut (chiar daca Nicole e una din preferatele mele🙂
    Ai dreptate Melissa merita oscarul desi tare as fi vrut ca Amy Adams sa plece acasa cu statueata🙂

     
    • Ioana S

      June 20, 2011 at 11:29 pm

      Mi-a plăcut ENORM A Single Man… Un film excelent!🙂
      Cât despre Oscarul Melissei… ei bine, femeia a avut “cojones” în film… iar Amy Adams e tânără, mai are vreme!😉

       
  2. TED

    June 22, 2011 at 9:13 pm

    fighter e chiar misto.

     
    • Ioana S

      July 1, 2011 at 10:40 am

      E! şi Christian Bale face toţi banii!! I-aş fi dat nu unul, ci 2 Oscar-uri, cum ziceam!😉

       

Leave a Reply

 
