RSS

Experienţa Couchsurfing

15 Jun

Nu prea ştiam despre ce să vă povestesc azi, dar când am primit un mail de la nişte indivizi de pe Couchsurfing, să le fiu ghid prin Oradea în week-end, gata – m-am decis! Azi vă scriu despre Couchsurfing!😉

Ce e Couchsurfing? 

Pot să spun cu mâna pe inimă că e una dintre cele mai mişto experienţe pe care-am apucat să le trăiesc! Mai exact, Couchsurfing e o comunitate de oameni care-adoră să călătorească, şi care vor să profite la maxim de experienţele locale. Astfel, prin cerere (de găzduire sau de ghid) te oferi să găzduieşti unul sau mai mulţi indivizi la tine acasă, şi să-i plimbi prin zona ta, gratis, fireşte! Eu am găzduit până acum 3 oameni, şi cu toţi mai păstrez legătura, şi am cunoscut alte câteva zeci de persoane fascinante, pe care altfel poate n-aş fi avut ocazia să le cunosc niciodată!🙂

Viziunea Couchsurfing:

O lume în care fiecare poate explora şi crea legături deosebite cu oamenii şi locurile pe care-i întâlnesc! (Mai multe info aveţi aici).

Sunt multe de spus despre această comunitate minunată, unde n-aş fi intrat dacă nu era Flavia. Începutul a fost greu, apoi nu-mi doream să mă mai opresc! Să le poţi povesti străinilor despre obiceiuri, locuri şi câte altele de la tine de-acasă – a fost o experienţă inedită! Îmi amintesc mai ales de D., un canadian care studiază în Paris şi care-a fost în trecere prin Timişoara, şi pe care l-am găzduit: l-am dus la Restaurant Timişoreana, i-am dat să mănânce ciorbă de burtă şi mămăligă cu brânză – era înnebunit! Zicea că n-a mai mâncat aşa ceva de când maică-sa l-a făcut!

Cum funcţionează:

Primul lucru: trebuie să-ţi faci profil. Să-l umpli cu informaţiile necesare, poze şi ce eşti dispus să oferi (de exemplu, eu nu mai pot găzdui acum, aşa că-s “available only for coffee or drinks”). Poţi să aderi la diferite grupuri (de ex., eu sunt în grupurile Oradea, Timişoara şi Cluj-Napoca), de unde poţi afla multe chestii sau să oferi informaţii utile turiştilor.

Evident, nu trebuie doar să găzduieşti: poţi să fii şi tu cel găzduit. Aşa am făcut eu, acum 3 ani, parcă, la Braşov, când am mers la concertul lui Tiziano Ferro de la Cerbul de Aur. Nu cunoşteam pe nimeni în Braşov, nu voiam să dau mulţi bani pe cazare, aşa că le-am scris unor oameni din Braşov, şi unul dintre ei m-a găzduit. Chiar m-am distrat de minune, s-a ocupat de mine şi de prietenele cu care eram.

Probabil sunt şi experienţe mai puţin plăcute, însă eu n-am păţit-o, şi nici prieteni de-ai mei. Persoanele pe care vrei să le găzduieşti sau la care urmează să mergi trebuiesc verificate. Pe profil, după fiecare vizită, se dă un feedback: acolo se scrie despre cum a fost (good or bad, trebuie s-o spui, dacă-s bune – super, or să ştie şi alţii, iar dacă-s rele – mai bine – să nu păţească alţii ce-ai păţit tu).

Cu cât eşti mai vechi în schemă (ai găzduit mai mulţi oameni), poţi să ajuţi comunitatea să crească prin donaţii sau poţi să strângi “vouchers” (oameni care te-au cunoscut şi care garantează pentru tine în comunitate).

Cu alte cuvinte, în weekend voi avea o nouă experienţă: de data asta, voi fi ghid pentru 2 turişti din Bucureşti, care vor să vadă Oradea. Probabil c-o să-i duc şi la YellowFest, că tot se nimeresc acum!😉

 
6 Comments

Posted by on June 15, 2011 in Oradea, te iubesc!

 

Tags: , , , , , , , , , ,

6 responses to “Experienţa Couchsurfing

  1. Bianca

    June 15, 2011 at 6:48 pm

    Foarte fain, bravo Ioana! Sa-i duci sa-si ia covrigi de pe centru, din aia buni, sa-i duci in Felix sa vada nuferii si alte cate si mai cate ca ne mandrim cu Oradea noastra!🙂

     
  2. Andrei

    June 16, 2011 at 2:21 am

    Esti destul de curajoasa pentru a te inscrie la astfel de proiecte. Ma bucur ca exista astfel de initiative si la noi in tara. M-am uitat pe site si am fost impresionat de cati oameni participa la astfel de chestii.
    Singura mea experienta de acest fel a fost cu un italian care a sta la mine o saptamana acasa (totul organizat prin liceu). Te-ar tenta sa incerci o astfel de experienta si in strainatate?

     
    • Ioana S

      June 16, 2011 at 7:53 am

      Pentru străinătate aş fi fooaaaarte atentă: aş verifica foarte bine persoana pe care aş alege-o. Dar da, m-am gândit pentru o viitoare excursie în Paris, unde vreau să merg de ceva vreme…🙂

       
  3. B1u3AnG3L

    September 15, 2011 at 9:56 am

    … la cat mai multe experiente interesante cu CS-ul … eu ma duc la Paris de revelion😉 …

     

Leave a Reply

 
