Recenzie de carte: Traficantul de arme

20 May

Titlu original: The Gun Seller

Autor: Hugh Laurie

Naţionalitate: britanică

De acelaşi autor: The Paper Soldier

Probabil majoritatea dintre voi vă uitaţi la autor şi ziceţi: „Ah, da!! Cartea scrisă de Dr. House!” Şi cred că e o chestie fantastică, dacă ţinem cont de faptul că personajul carismatic pe care-l întruchipează Hugh Laurie de ceva vreme a ajuns deja să se infiltreze în inimile telespectatorilor. Ei bine, eu nu m-am uitat (încă) la House MD, aşa că nu prea ştiam la ce să mă aştept, şi-am decis că – fie ce-o fi! Încerc!🙂

Just a quick bio for Hugh Laurie: tipul acesta e mega-talentat: joacă-n seriale, în filme, scrie şi mai şi cântă, ba câteodată are vreme şi de regizat. Mie, sincer, îmi place mutra de cinic tipic britanică pe care-o arborează, şi profunzimea din ochii ăia fantastici de albaştri. But enough about that…😉

Cartea „Traficantul de arme” mi-a ajuns pe lista de lecturi de la ultima ediţie de Schimb de Cărţi, şi ţin să-i mulţumesc lui Miri pentru că mi-a recomandat-o! Se citeşte foarte repede, în bunul stil clasic al cărţilor cu spioni, traficanţi şi mafioţi. Despre ce e vorba, pe scurt: Thomas Lang e un fost ofiţer al Gărzii Scoţiene, care la 36 de ani e fără job, fără iubită, şi fără prea mari planuri de viitor, însă e înzestrat cu o oarecare conştiinţă, care-l împiedică să ducă la bun sfârşit un complot care îi este propus. La scurt timp după evitarea unei înscenate „catastrofe”, acesta se găseşte prins într-un soi de conspiraţie din care nu puteau lipsi americanii (cu precădere CIA), traficanţii internaţionali de arme, grupări teroriste, femei fatale şi evident, excursii prin ţări străine. Şi evident, totul e bine când se termină cu bine, criza şi atacul terorist sunt evitate, iar Lang ajunge mare erou.😀

Te ţine captiv, fără să-ţi solicite prea mult neuronu’, părerea mea! Mi-a plăcut în mod deosebit doza bună de umor tipic britanică, şi m-a făcut să-mi fie ciudă c-am citit-o în română, pentru că sunt convinsă că s-a pierdut din savoarea glumelor foarte bine presărate de-a lungul întregului roman! La final, vă recomand să citiţi „Traficantul de arme” (o găsiţi dacă veniţi la următoarea ediţie de SdC Oradea), dacă doriţi să râdeţi cu poftă în stilul britanic consacrat, şi evident că voi încheia cu un citat!😉

„Moartea şi nenorocirile sunt pe urmele noastre în fiecare clipă, străduindu-se din răsputeri să ne înhaţe. Şi, de cele mai multe ori, dând greş. Parcurgem mulţi kilometri de autostradă fără ca roata din faţă să facă explozie. În trupurile noastre mişună o mulţime de virusuri care nu reuşesc să ne facă nici un rău. Multe piane se prăbuşesc pe trotuar la un minut după ce-am trecut pe sub ele. Sau la o lună după, nu contează.
Deci, dacă nu îngenunchem şi nu mulţumim Cerului ori de câte ori de ocolesc nenorocirile, atunci n-are rost să ne plângem când ne lovesc în plin. Pe noi sau pe cei din jurul nostru. Pentru că nu avem cu ce să facem comparaţie.
Şi oricum, cu toţii suntem deja morţi, sau nici nu ne-am născut, şi toată lumea asta e de fapt un vis.”