RSS

PRbeta: Like! (2)

16 May

Azi, în sfârşit, după o pauză semnificativă, în care să nu credeţi că m-am odihnit, am decis că-i musai s-apară şi cel de-al doilea post despre PRbeta. Postul promis încă de sâmbătă, cu mai multe detalii despre ce-am reţinut io pe-acolo, ce-am aflat nou, ce m-a amuzat sau, cum s-ar zice, PRbeta trecut prin filtrul Ioanei Ştef!🙂

Alina Crâncău, de la Trilulilu, a avut o prezentare haioasă: dacă în PR-ul clasic aşteptai musafirii să vină să-ţi guste “murăturile”, în PR-ul 2.0 te duci cu “murăturile” exact unde e target-ul tău, şi pe urmă vii încerci să-i determini şi pe alţii să ţi le laude. PS: borcanul cu murături adus spre exemplificare a generat o licitaţie ad-hoc.😆

Apoi, a venit Monica Jitariuc, cu sfaturi pentru blog, care trebuie privit ca un mic business: build your credentials, fă-ţi PR, fii creativ, stabileşte-ţi principii de lucru, intră într-o breaslă, construieşte-ţi o reputaţie în această breaslă, apoi îngrijeşte-te şi de comunitatea pe care ai construit-o (get to know the people who read you) şi la final: HAI ÎN OFFLINE!🙂

Din TOATE chestiile la care-am asistat, cel mai mult m-a dat pe spate prezentarea Bogdanei Butnar. Atâtea informaţii, notate şi răsnotate, livrate într-o manieră de-o coerenţă fantastică, care pe mine m-au ajutat, să zic aşa, ca să-mi dau seama foarte bine de cum stă treaba. De la ea am aflat că nu există un control al mesajelor care pot circula referitor la o campanie, pentru că internetul e nelimitat şi e aproape imposibil să monitorizezi orice menţiune pe care ai avea-o. So, beware!🙂

Alex Negrea nu mi-a plăcut neapărat foarte mult, a vorbit despre feisbuc, şi despre cum e cu CV-ul neoficial – activitatea ta în online, cum s-ar zice (dacă angajatorul te verifică pe internet mai degrabă decât să ţină cont de CV-ul tău). Bobby Voicu a vorbit despre EL. Ceea ce nu mi s-a părut, repet, deosebit de fascinant, dacă ţinem cont că sfaturile lui nu prea se aplică la bloggerii micuţi. Da, e bine să ai tupeu şi să te pregăteşti, să dai din papagal pe la companii, da’ asta (după mine) poţi s-o faci doar când ai un anumit “spate” în online… Sau reputaţie, cum i s-ar mai zice. Andrei Crivăţ a vorbit despre proiectele sale, cu sfaturi bine alese şi o prezentare care a fost pe înţelesul meu, iar la final, concluzia care mi-a plăcut foarte mult: “În online, e ca-n bucătărie: cumpătat, maică, cumpătat!”😀 Raluca Popa a avut o prezentare incitantă, care-a şi născut nişte comentarii mai acide la un moment dat, care nu ştiu cât îşi aveau rostul, dar în fine: PR vs. Bloggeri – ghid de supravieţuire. Am aflat că nu mai e atât de relevant traficul, contează prezenţa socială şi gradul de notorietate, apoi: pagina de “about” să fie foarte bine structurată (relevantă în cazul în care o companie ar fi interesată să-ţi propună o colaborare), nişte articole pozitive, reacţii şi evident, prezenţa în social media.

Urmează un calup de vorbitori care iarăşi şi-au făcut treaba bine (pe Ruxandra Predescu am pierdut-o), iar Bogdan Olteanu, Ana Bulgăr şi Ştefan Szakal au vorbit fain, pe chestii aplicate: despre campanii de la noi (cea de la Petrom, şi una mai locală, cea din D’arc Timişoara).

Ultimii, dar nu şi cei din urmă: din nou, fascinanţi: Amalia Matei ne-a împărtăşit cele 10 porunci ale PR-ului:
1. PR-ul – baza comunicării eficiente.
2. Să nu desconspiri.
3. Respectă!
4. Graba strică treaba!
5. Construieşte!
6. Să nu furi!
7. Să nu înşeli!
8. Să nu minţi!
9. Ajută-ţi aproapele.
10. Ai grijă ce-ţi doreşti (pentru că s-ar putea să primeşti! :D)

Apoi, a venit rândul jurnalistului Victor Kapra să ne vorbească despre buna practică a jurnalistului: Walk Before Run s-a numit prezentarea lui (Teoria ca teoria, practica ne omoară). Iar la final, Cristina Bazavan a lansat un concept inovator: jurlogger-ul. O combinaţie nouă între jurnalist şi blogger (sau un jurnalist mutat în online). Cred că are şansa să prindă la publicul larg. Iar la final, un citat evocator: “Adevărul nu există. Există adevărul meu, adevărul tău, şi adevărul fiecăruia.” Morala: dacă vrei cu adevărat performanţă în online, ţine de adevărul tău!🙂

Cam atât… maaaamă, cât m-am întins cu poveştile… Iar la final, prin prisma activităţii de la Toastmasters, am “ajutat-o” pe coechipiera Raluca Moisi la evaluat vorbitorii: pe locul 1, fără drept de apel, s-a clasat Bogdana, apoi Crivăţ şi la final, Bobby. Juriul a fost unul foarte sever, să ştiţi!😀 Acestea fiind scrise, nu-mi rămâne decât să aştept cu mare interes următoarele acţiuni ale PRbeta!🙂

 
10 Comments

Posted by on May 16, 2011 in Evenimente, Timişoara - mon amour

 

Tags: , , , , , , , ,

10 responses to “PRbeta: Like! (2)

  1. Bogdan Anghelina

    May 16, 2011 at 2:15 pm

    A fost foarte frumos, îmi pare bine că te-am cunoscut !

     
    • Ioana S

      May 16, 2011 at 2:16 pm

      Asemenea, Bogdan!🙂

       
  2. Daniel Mitre

    May 16, 2011 at 3:37 pm

    Frumos a mai fost🙂

     
    • Ioana S

      May 16, 2011 at 3:38 pm

      Da, şi-am înţeles de la fete că deja ne pregătesc alte noutăţi!🙂

       
  3. Eugen

    May 16, 2011 at 9:56 pm

    Multumesc Ioana pentru detaliatele informatii. Parca as fi fost acolo…🙂

     
    • Ioana S

      May 16, 2011 at 9:59 pm

      Cu mare drag! A fost o experienţă cu totul şi cu totul deosebită!🙂

       
  4. Bubu

    May 17, 2011 at 2:12 pm

    + #Linoleu… Stii ca ce am facut noi cu linoleul in timpul conferintei ar putea fi luat ca exemplu de PR activ. Ai vazut cat s-a vorbit de linoleu :)) Potrivit twitter #linoleu a fost cuvantul neoficial al conferintei. Deci, vezi ce fain o fo la PR Beta ? :))

     
    • Ioana S

      May 17, 2011 at 2:13 pm

      Fuck, nu pot să cred c-am uitat să menţionez LINOLEUL!!!😆
      mulţam de reminder :))))))))
      şi da, o fo’ fain la PRbeta😛

       
  5. Bubu

    May 17, 2011 at 2:18 pm

    Bre, linoleul tre sa fie ca si karma : surrounding your spirit :))

     
    • Ioana S

      May 17, 2011 at 8:21 pm

      Yeah, at the end of the day, it’s all about LINOLEU…😆

       

Leave a Reply

 
