RSS

Are You A Bookworm?

04 May

Navigând aiurea (câteodată, recunosc) prin marele ocean de informaţii ale world wide web, am dat mai demult peste o leapşă deosebit de drăguţă, care întreba aşa: “Are you a bookworm?” Din start ştiu care e răspunsul corect la această întrebare: DA, FRATE! Sunt un şoarece de bibliotecă, sau un vierme de carte. Oricum i-aţi zice, mie-mi place să citesc! :D

Şi-acum, să purcedem cu secţiunea de Q & A:

1. Ce cărţi ai citit anul trecut?

Hmm… să ne gândim: vi le zic aproximativ cronologic, cred că aşa e cel mai bine:

Pescăruşul (A. Cehov), Doamna Bovary (Gustave Flaubert), Insula comorii (Robert Louis Stevenson), Climate (Andre Maurois), Joaca preferată (Leonard Cohen), Papagalul lui Flaubert (Julian Barnes), Aventurile unui tătic (Sevag Hagop Ahirabedian), Charlie şi fabrica de ciocolată (Roald Dahl), Pacientul englez (Michael Ondaatje), The Catcher in the Rye (J.D. Salinger), Incendierea paradisului (Antonio Alamo), Dosarul Pelican (John Grisham), Cu mănuşi (Mihaela Nicola) şi Apel către lichele (Gabriel Liiceanu).

2. Ce carte/cărţi citeşti în acest moment?

Din păcate sufăr de cumplita boală a începerii mai multor cărţi de-o dată, şi de-a le termina haotic. Slavă domnului c-am o memorie bună şi nu încurc personajele şi poveştile între ele!🙂

Deci: Lolita (Vladimir Nabokov), Eat, Pray, Love (Elizabeth Gilbert), One Flew Over the Cuckoo’s Nest (Ken Kesey) şi Unul, niciunul şi o sută de mii (Luigi Pirandello).

3. Ce cărţi vei citi în acest an?

Auch, lista de aşteptare e destul de mare… ca să nu zic IMENSĂ. Mi-am cumpărat recent 2 cărţi de-ale lui Margaret Atwood, sper să apuc să le citesc, şi încă ceva titluri de la Henry Miller (am de terminat Tropicul Capricornului şi de început Crucificarea Trandafirie). Ah, vreau neapărat să citesc ceva de la Mario Vargas Llosa. În rest, citesc mult la recomandarea prietenilor!🙂

4. Care e cartea ta preferată ?

Mi-e foarte greu să decid asta… Nu cred că am o carte preferată: depinde foarte mult de starea pe care o am în momentul în care mi se pune întrebarea asta. De obicei spun că printre preferatele mele se află Pe aripile vântului (Margaret Mitchell), Dama cu camelii (Alexandre Dumas-fils) sau Ioana (Anton Holban). Dar îmi place şi Alain de Botton, sau Isabel Allende şi Jane Austen.

5. Care este melodia care îţi creează o stare relaxantă atunci când citeşti?

Sincer, rareori citesc pe fundal muzical. Îmi place să fie cât de linişte în cameră, sau dacă sunt în parc, în niciun caz n-o să citesc o carte cu căştile în urechi. Eventual ascult muzică simfonică, dar, repet, rareori.

6. Ai da banii pe o carte interesantă sau pe o trusă de farduri?

Asta e iarăşi o întrebare dificilă. Dacă mă întreba cineva aşa ceva la 18 ani, aş fi zis fără să stau pe gânduri: pe o carte! Însă mai nou, profitând de semi-maturitatea nou dobândită, aş sta puţin să cuget. Dar cred că în final aş alege o variantă care să le împace pe amândouă! :)

Şi-acum, la final… dau leapşa unor bookworms înrăiţi, ca mine: Lilişor, Miri şi LG, aveţi onoarea. Evident, poate s-o preia oricine, doar să mă anunţaţi!😉

*sursa foto: aici

 
2 Comments

Posted by on May 4, 2011 in Leapşa

 

Tags: , , , , ,

2 responses to “Are You A Bookworm?

  1. Eugen

    May 4, 2011 at 7:26 pm

    Hmmm,

    Soarece de biblioteca? Daca citesti pe kindle, care are ~200g si contine 2500 de carti si poti citi 8 zile non-stop?

    Vierme? Nici atat.

    Virus? Poate.

    Trebuie sa accepti ideea ca trebuie sa fii tare ‘virusat’ ca cauti sa interiorizezi continutul dintre coperti. Trebuie sa ai rabdare ca sa ‘rontzai’ din scoarta in scoarta cate o carte.

    Poate ca din cauza vitezei nu mai percepem placerea de a citi. Cea care ne face sa ne detasam de ziua de azi si sa ne transpunem intr-o alta dimensiune. Cea care ne face sa nu abandonam cititul inainte de ajunge la ultima fila.

    Una peste alta, cititul – de pe net, din ziare sau reviste, din carti – nu conteaza de unde, este benefic pentru ca, asemeni ‘viermelui’ ‘cetitul’ ingrasa. Insa e o altfel de ingrasare: una consitenta si cu bataie lunga.

    Toata chestia este in ce anume inoata ‘viermele’: intr-un mar sau in… rahat…🙂

     
    • Ioana S

      May 5, 2011 at 9:08 am

      Ce m-a distrat comentariul tău, Eugen!!😆
      cât despre kindle, în curând…😉

       

Leave a Reply

 
