RSS

Şuncuiuş: cum a fost

01 May

Vreau să încep acest post prin a menţiona faptul că nu vreau să fiu nici “prea-prea”, nici “foarte-foarte” în ceea ce priveşte experienţa care tocmai s-a încheiat. Mi-ar plăcea să fiu cât mai neutră, să zic despre bune şi rele, despre prima mea noapte dormită în cort ever!🙂

Tot felul de lucruri se-ntâmplă pe la munte: unii se cuplează, alţii se despart, unii descoperă adevărata faţă a celor pe care-i considerau “prieteni”, alţii, din contră, îşi fac noi prieteni cu uşurinţă, şi câte şi mai câte. E un adevărat test prin care-i musai să treci, pentru că doar în condiţii cât de cât dure poţi să-ţi dai seama cum sunt oamenii pe care-i ai alături în oraş… În fine.

Pentru mine, ziua de sâmbătă a început încă din Oradea, când pe la ora 1 dimineaţa eram încă prin Pod’z, la o bere cu nişte amici, şi ne tot minunam cât de gol e oraşul. Abia pe la 4 am ajuns acasă, urmând ca la 7 jumate să iau trenul spre Şuncuiuş. Fără prea multe peripeţii, ajung să mă dau jos unde trebe’. Repede ajung şi la platoul unde mă aştepta cortul (naiba ştia că aşa le zice), şi salut lumea care era destul de mahmură după o noapte de beţie cruntă, în jurul focului. Muzica se auzea destul de tare, chiar dacă eram destul de departe de scenă. M-au luat în primire nişte amici şi am mers la o plimbare faină: am trecut Crişul într-un Jeep, o experienţă faină, pe care-o recomand tuturor, apoi tot cu Jeep-ul prin pădure, pe teren accidentat, which was fun for me.😀 Next thing, vizitarea peşterii Unguru Mare (cu intrare: 2 lei studenţi, 4 lei adulţi), care iar a fost o experienţă deosebită! (prima oară, şi-aia!). Iar cât am fost de aiurită sâmbătă înainte să merg la tren, mi-am uitat aparatul foto acasă, la căldurică, deci prea multe imagini n-am să vă arăt.😦

Urmează mâncărica (ceva cam scumpă, 3 lei micul) şi bericica sau Cuba Libre, după caz (halba 3 lei, Cuba – 7). Muzica, mai pe seară: cam dezastruoasă, if you ask me. Ceva formaţie DN 66, de copii din Oradea, care instrumental sunau impecabil, vocal – lame!!! Apoi ceva Irish band – Celtics, foarte fain au sunat, Panic Attack şi la final cireaşa de pe tort: Şeptarii de treflă. Făinuţ show, it was OK.

Iar acum, per ansamblu:

  1. N-am murit de frig! :))))) Bine, am şi dormit cu maiou, tricou, hanorac gros şi geacă de iarnă, toate învelite apoi în sac de dormit. Cu alte 3 persoane în cort, dintre care 2 neprogramate (dar ce să-i faci, am făcut pe Mama Dolores iarăşi ;)), cred c-am fost singura care n-a dârdâit.
  2. Pe timp de zi, până seara, m-am distrat fain: plimbări, natură, aer de semi-munte, apă rece. Pe seară, not so nice: muzica a mers foarte tare, şi abia de-am închis un ochi. Şi-a mers non-stop. Şi nu neapărat muzică bună. Un mixaj din ăla de se zguduia cortul, chiar dacă nu eram foarte aproape de scenă (chiar îs curioasă cum au dormit cei de pe platoul cu scena).
  3. Mâncarea bună, asezonată c-o poftă de mâncare şi mai bună: mici pe grătar, făcuţi chiar de noi, plus vin fiert, deci OK-ish.
  4. Un mare minus la igienă: NU EXISTĂ GRUP SANITAR ÎN ŞUNCUIUŞ – LA CORTURI. Un fel de clădire mică, albă, cu budă turcească dezgustătoare, and that’s it. Apa rece ca gheaţa, deci nu s-a pus problema unui duş în Criş (nu pentru mine, cel puţin). Ah, da, am luat o trântă mică într-o baltă, chiar cum am ajuns, dar m-am uscat destul de repede, pentru c-a fost cald sâmbătă. Lângă grătar, se prăjeau şi adidaşii mei, la foc mic.😆
  5. Insecte. Multe insecte. Foarte multe insecte. În special păianjeni. La început eram tare panicată, da’ după ce-am omorât vreo 4 am decis să-i dau naibii şi să dorm şi-aşa, fie ce-o fi.
  6. N-am dormit prea mult. Deci sunt un zombie momentan. Dar sper să mă dreg repede c-un somn de minim 12 ore.
  7. Partea faină de azi a fost vizita de la Bălnaca (un sat de lângă Şuncuiuş), alături de nişte prieteni, unde am mâncat foarte bine, la preţuri bune! La Casa Bucătarului, mai exact, unde e 60 cazarea pe noapte, pe persoană – cu mic-dejun inclus. PS: recomand papanaşii cu gem!🙂
Acestea fiind scrise, eu mă retrag la un somn odihnitor, după o oră de muiat în cadă. Nu ştiu încă dac-o să repet prea curând experienţa, asta rămâne de văzut după toanele de care voi suferi. Hasta la următoarea citire, dragilor!😉
 
14 Comments

Posted by on May 1, 2011 in Zilnice

 

Tags: , , , , , , , , , ,

14 responses to “Şuncuiuş: cum a fost

  1. Gratian

    May 1, 2011 at 6:13 pm

    Asa, de dragul meu, cam cate gunoaie s-au lasat in urma? Sau cat ai putea tu sa le apreciezi ? La modul general, evident.

     
    • Ioana S

      May 1, 2011 at 6:17 pm

      Chiaaaar, am uitat să zic despre gunoaie. Încă un minus. Ce-a fost lăsat acolo, nici nu vrei să-ţi închipui. Oamenii încă au lipsuri la capitolul ăsta.
      În faţa scenei, se călca efectiv pe un “covor” de chestii din plastic (pahare goale, flacoane, tacâmuri, farfurii…). Iar pe deal nici nu mai zic.😦
      Mai ales că azi, pe la 3, a început ploaia, deci toată lumea a plecat în grabă…

       
      • Gratian

        May 1, 2011 at 6:25 pm

        hm. Mi-e jena…

         
      • Ioana S

        May 1, 2011 at 6:28 pm

        Da, subscriu. Să vezi că erau unii ce se uitai chiorâş la mine când m-am dus cu resturile la gunoi. Ce, nu le puteam lăsa pe-acolo?!😦

         
      • Looky

        May 2, 2011 at 9:17 pm

        Daca nu ma insel, toate platourile sunt “proprietate privata”. Cel putin primul platou [cum mergi de la gara spre Unguru Mare]. Proprietarul se ocupa de curatenie, caci din pacate “excursionistii de Suncuius” [nu toti, dar cred ca majoritatea] sunt d`aia de weekend!

        Daca vrei un “munte” frumos: PADIŞ [sau si mai bine: Glăvoi]!

         
      • Ioana S

        May 2, 2011 at 10:35 pm

        Ştiu c-aţi fost la Glăvoi, sper că v-aţi distrat fain! Oricum, mişto de tot pozele!!😀

         
      • Looky

        May 2, 2011 at 11:27 pm

        Nope. Am fost la Bulz.

        Aş fi vrut eu Glăvoi…

         
      • Ioana S

        May 3, 2011 at 8:12 am

        Aaaah, I see. No, important e c-a fost distracţie!😉

         
  2. daninho

    May 1, 2011 at 8:56 pm

    cand am vazut titlul am crezut ca e vreo mancare =))))

     
    • Ioana S

      May 2, 2011 at 7:59 am

      😆
      nicio mâncare, pofticiosule!
      Şuncuiuş e satul în care merg orădenii de 1 Mai, cu corturile!🙂

       
  3. Jo

    May 2, 2011 at 1:15 pm

    S-a vorbit cu cei de la Salubritate sa mearga sa stranga, doar ca nu au fost deacord sa vina zilnic pe platou doar la final…e bine si asa, zic eu

     
    • Ioana S

      May 2, 2011 at 1:16 pm

      No, măcar atâta!!🙂

       
  4. zmole mihai

    May 2, 2011 at 2:07 pm

    lasa ca o sa stranga la anu… ce naiba… doar nu vin de doua ori cand pot strange odata pe an:D

     

Leave a Reply

 
