RSS

Scârţ, loc lejer

29 Mar

Sincer, când am auzit pentru prima oară de aşa-numitul bar “Scârţ, loc lejer”… ei bine, am cam strâmbat din nas. Nu ştiam la ce să mă aştept, nu văzusem poze, doar că lumea din Timişoara (OK, studenţii mai bine zis) nu contenea să vorbească de Scârţ. Atâta scârţâială-n sus, scârţâială-n jos, şi la un moment dat, curiozitatea a învins şi n-am mai avut altă scăpare – deşi era la 2-3 minute de locul unde stăteam eu, la vremea aceea.

E o casă, într-o zonă minunată a Timişoarei (cartierul Bălcescu, mai exact), pe strada Zoe. De-afară nu pare cine ştie ce, şi dacă n-ai şti că înăuntru e oaza aceea minunată de artă, mai că ţi-ar veni să treci indiferent pe lângă. Bun, şi-am intrat, dusă fiind de o prietenă care mai fusese pe-acolo. Am nimerit casa, am intrat în curte, nimic deosebit… Apoi am deschis uşa: and then it all came tumbling upon me. N-am ştiut unde să mă uit mai bine, ce colţ să aleg, pe ce detaliu să-mi fixez privirea. Nu puteam decât să stau cu gura căscată, şi să tot exclam: “ce faaain, mamă cât e de faaain!! Io nu mai plec de-aici!”. Şi n-am mai plecat. Decât târziu, când m-am mutat înapoi, acasă. Şi sufăr de dorul Scârţului, ceva de speriat… Vreau şi eu un loc aşa frumos, în Oradea, dacă nu cer prea mult!🙂

Scârţ, casa teatrului de garaj şi curte Auăleu, e locul acela magic pe care nu vrei să-l părăseşti. Mai ales când îl vedeai pe Pampon (câinele foarte lejer, şi el, al casei) sau pe micuţul Petic, alergând de zor prin casă şi socializând cu lumea. Apoi, se-ntâmplă lucruri foarte frumoase acolo: concerte de jazz, lansări de carte, proiecţii de film şi evident – piesele de teatru ale trupei Auăleu. Are şi-o grădină, Scârţul. Care are hamacuri, şi butuci pe care să te-aşezi, şi copaci bătrâni, şi flori – care mai de care, şi viţă de vie, şi-un aer boem ce te pătrunde. Ah, dac-ajungeţi pe-acolo, musai să încercaţi zeama fructiferă, sau ceaiul la halbă, şi cocktail-urile casei, neapărat!😀

Vă las c-o galerie foto destul de recentă… şi cu invitaţia de-a descoperi Scârţul, dacă se-ntâmplă să treceţi într-o bună zi prin Timişoara, şi căutaţi un loc fain unde să vă petreceţi timpul!😉

This slideshow requires JavaScript.

 
5 Comments

Posted by on March 29, 2011 in Timişoara - mon amour

 

Tags: , , , , , , ,

5 responses to “Scârţ, loc lejer

  1. Carina

    August 5, 2011 at 9:11 am

    Si mie mi-a placut acolo… aceleasi senzatii ca si tine cand am intrat prima data…

     
    • Ioana S

      August 5, 2011 at 9:38 am

      E chiar un loc deosebit! Mi-ar plăcea s-avem aşa ceva şi la noi, în Oradea!🙂

       

Leave a Reply

 
