RSS

Proiectul Julie/Julia

19 Mar

E o zi normală de sâmbătă… doar că plouă. Plouă de câteva zile, deja. Şi ce merge mai bine, decât să stai în casă, şi să faci un maraton de filme faine-faine? Mai întâi, filmele de la Nordic Film Fest; apoi, aseară, am ajuns să vizionez “The Jane Austen Book Club“, pentru că-s mega-fan Jane Austen, iar azi, de dimineaţă, am început cu “Julie & Julia” – pe care-l mai văzusem o dată, însă deh, dacă mi-a plăcut foarte mult, nu mă deranjează să-l revăd, îmi face plăcere, chiar!🙂

Filmul e bazat pe 2 poveşti de viaţă reale: Julie, o funcţionară neînsemnată, care locuieşte în New York-ul anilor 2000, are o criză existenţială, şi încearcă să descopere care e adevărata sa vocaţie – cu ajutorul unei cărţi de bucate care-a revoluţionat America. Julia, o soţie de funcţionar american delegat în Franţa, nu-şi găseşte, nici ea, locul, şi decide să ia lecţii de gătit în Parisul anilor ’50, când bucătăria era dominată, practic, de bărbaţi… de-aici, până la redactarea manualului ce va sta în fiecare casă din America… n-a mai fost decât un singur pas!😀

Julie începe astfel “The Julie/Julia Project”: va găti cele 536 de reţete din cartea magică, pe parcursul unui an întreg, riscând, după cum recunoaşte chiar ea, cu mult umor, căsnicia, locul de muncă, bunăstarea pisicii ei şi chiar şi sănătatea sa psihică… Ea-şi face şi un blog, care poartă numele acestui proiect, alegându-şi ca moto cuvintele folosite de Julia în cartea sa (Mastering the Art of French Cooking): “Nobody here but us servantless American cooks…” blog care e foarte drăguţ, am început să-l citesc şi eu de ceva vreme, şi cred că oricare dintre noi, femeile, s-ar regăsi cu uşurinţă în pantofii lui Julie.

Blogul e fain de tot, poveştile celor două femei: fantastice!… ce mai, filmul e unul de (re)văzut! Amy Adams e foarte drăguţă, iar despre Meryl Streep – nu cred că mai are rost să menţionez ceva – o întruchipează extrem de natural pe celebra Julia Child! Ah, şi-ncă o menţiune: faceţi bine şi mâncaţi înainte de-a viziona filmul! Altfel, o să se lase cu nişte pofte de pofte!🙂

Bon apetit!

 
4 Comments

Posted by on March 19, 2011 in Film. Părerea mea!

 

Tags: , , , , , , , ,

4 responses to “Proiectul Julie/Julia

  1. ramicori

    March 19, 2011 at 11:29 pm

    imi place mult filmul asta, nu am reusit sa vad finalul, dar m-a impresionat si mi-a placut mult cum a jucat meryl streep.

     
    • Ioana S

      March 21, 2011 at 8:45 am

      Oh, încearcă să-l vezi până la capăt!🙂
      şi da! Meryl Streep e, de departe, una dintre cele mai bune actriţe ale secolului, zic eu!😀

       
  2. iri

    March 21, 2011 at 12:58 am

    e unul din cele mai frumoase filme pe care le-am vazut in ultima vreme. mai ca imi vine si mie sa ma apuc sa gatesc zilnic cate ceva, dar dulciuri:-?

     
    • Ioana S

      March 21, 2011 at 8:46 am

      wai, dac-ar fi după mine, aş “găti” dulciuri toată ziua!!😀
      asta-i partea mea preferată din bucătărie.

       

Leave a Reply

 
