RSS

And the Oscar goes to…

28 Feb

“The King’s Speech”!!!😀

Chiar şi-acum, la câteva ore trecute de la eveniment, nu pot decât să mă bucur şi să le zic SÂC-SÂC celor care-au râs de mine şi de abilităţile mele de mama Sclipicioasă-Omidă sau mai ştiu eu cum, când le ziceam: “Fraţilor, filmul ăsta kicks ass! Să nu vă mire că o să ia Oscar-urile principale!!” Bine, nu le-a ras pe toate, (dacă era după mine, dădeam un băieţel de aur şi lu’ tanti Helena, dar fie, e bine şi-aşa…) însă s-a impus la Best Picture, Actor in a Leading Role şi Directing, plus Writing (Original Screenplay).

Despre ceilalţi câştigători… sincer, nu mă prea pot pronunţa pentru că EVIDENT c-am fost o leneşă şi n-am apucat să văd filmele nominalizate (lucru ce mi-l propun de câţiva ani încoace, şi tot nu-mi iese :(). “Inception” mi-a plăcut, îl văzusem la cinema, dar parcă a fost dat prea repede lumii, şi-am cam uitat de el până la Oscaruri (totuşi, a luat acasă 4 statuete – singurul intuit de mine: Visual Effects). Apoi, despre “Portman-Mania”, doar de bine: pe nenea regizorul îl ştiu din alte producţii, iar pe Natalie n-am văzut-o (încă) în “Black Swan”, aşa că nu mă pot pronunţa dacă-mi place sau nu c-a luat Actress in a Leading Role. Christian Bale era clar un favorit pentru Actor in a Supporting Role, deşi mi-a plăcut foarte mult şi de Geoffrey Rush; despre Melissa Leo (Actress in a Supporting Role) nu ştiu mai nimic, încă n-am văzut “The Fighter”. La Animated Film nu a fost nicio surpriză: “Toy Story 3” n-avea cum să rateze, era singura categorie mega-previzibilă. Încă n-am înţeles ce-a căutat “The Social Network” în toată afacerea asta, pentru că mi s-a părut un film foarte plictisitor… Dar deh, a luat şi-ăsta nişte premii gen Adapted Screenplay, Music, sau Film Editing. O surpriză plăcută a fost să văd că şi “Alice in Wonderland”, un alt preferat de-al meu, a luat şi acesta nişte statuete: pentru Art Direction şi Costume Design, deşi pot să zic cu mâna pe inimă că uitasem c-a fost nominalizat.

Per ansamblu… Oscar 2011 a fost o ediţie previzibilă la majoritatea categoriilor, drept pentru care cei ce-au organizat concursuri de ghicit au de dat acum destul de multe premii!🙂 Iar mie nu-mi rămâne decât să mă pun cu lista-n faţă şi să m-apuc de vizionat filme: neapărat: Black Swan, Biutiful, The Kids Are All Right, The Fighter, 127 Hours, True Grit, Winter’s Bone, Rabbit Hole, etâcî, etâcî. Hai, v-am pupat, o zi faină tuturor!🙂

 
15 Comments

Posted by on February 28, 2011 in Film. Părerea mea!

 

Tags: , , , , ,

15 responses to “And the Oscar goes to…

  1. Tudor

    February 28, 2011 at 12:09 pm

    Destul de previzibil, intr-adevar. Nu prea au avut de unde alege, filmele sunt destul de slabe.

     
    • Ioana S

      February 28, 2011 at 12:17 pm

      Nu ştiu cât de slabe sunt filmele, nu le-am văzut pe toate… Însă tocmai ce-am ascultat la Radio România Cultural un elogiu adus lui “The Social Network”, care a fost declarat marele învins, şi n-am prea înţeles de ce… În fine, it’s all relative!🙂

       
  2. Tudor

    February 28, 2011 at 12:23 pm

    The social network e “avatarul” de anul asta.🙂

     
    • Ioana S

      February 28, 2011 at 12:26 pm

      :)))))
      Să ştii…

       
    • Cristi

      February 28, 2011 at 5:27 pm

      Totusi, anul trecut mi s-a parut neindreptatit Avatar. Acum n-as putea spune acest lucru, cel putin nu cu convingerea de anul trecut😛

       
      • Ioana S

        February 28, 2011 at 5:48 pm

        Hai, băăă… Avatar a fost fain doar pentru c-a fost 3D. Altfel, povestea e cam puerilă!😛
        E bine că ţi-ai dat seama că a fost doar o “rătăcire de moment” :))))

         
      • Cristi

        March 1, 2011 at 10:06 pm

        Pai si ala de a castigat e mai bun? :)) A luat atunci doar pentru ca mers la sentiment americanilor pentru razboiul din Irak… insa in rest, genistii au ras si cu fundul de cum dezamorsa ala bombele :))

         
      • Ioana S

        March 1, 2011 at 10:32 pm

        heeei :))
        n-am zis că “The Hurt Locker” a fost mai bun, însă erau alte filme care puteau scrie istorie… eh, asta a fost…🙂

         
  3. Andrea

    February 28, 2011 at 1:12 pm

    The King’s Speach, in afara de Colin Firth, care a meritat din plin Oscarul si fazele i have a voice si discursul final, mie personal nu mi-a placut! Favorita mea era Black Swan … consider ca e extrem de greu sa redai pe ecran lupta launtrica a unei persoane si sacrificul pentru arta. Daca tot suntem la chestii misto redate pe ecran si Inception face parte din categoria asta, deci la mine era pe locul 2 … come on, sa redai vis in vis in vis si sa nu pierzi firu, e chiar foarte tare🙂 Anyway, sper ca anul viitor sa fie mai bine

     
    • Ioana S

      February 28, 2011 at 1:19 pm

      Şi mie mi-a plăcut Inception… dar cred că au greşit că i-au dat drumul prea repede, şi lumea l-a uitat… eu, cel puţin, ţin minte că l-am văzut anul trecut prin vară.🙂
      În schimb, nu mă pot pronunţa despre Black Swan, pentru că încă nu l-am văzut, dar ştiu că Aronofsky face filme mega-awesome, deci…😀

       
      • Tudor

        February 28, 2011 at 1:47 pm

        Black Swan…un film ciudatel, zic eu. Au exagerat un pic cu partea artistica, l-au complicat. A fost bun pana intr-un anumit punct, nu zic mai mult ca nu l-ai vazut inca.

         
  4. ralu

    February 28, 2011 at 3:41 pm

    Black swan… un thriller metaforic exceptional !!! Merita din plin Portman Oscarul pt cel mai bun rol feminin !
    Pe de alta parte… King’s speech e o lectie curata de actorie…. Nota 10 atat pt Colin Firth cat si pt Geofrey Rush Si Helena Bonham Carter… I-a cam ales pe spranceana regizorul… Excelent film !
    Eu pot spune ca am vazut toate filmele nominalizate anul acesta la Oscar… si au iesit castigatori cam cum am si gandit… asa ca… pt mine au fost vesti bune…
    Aveam o teama cu Social Network-ul ala… avand in vedere ca veneau cu “gheldu”… dar…vad ca a iesit ok pana la urma…

     
    • Ioana S

      February 28, 2011 at 3:50 pm

      Uf, că m-aţi înnebunit cu Lebăda voastră :)))
      Uite, chiar diseară mă pun să-l văd. Vă zic dup-aia ce şi cum…😀

       
  5. Ioana S

    February 28, 2011 at 11:37 pm

    Later edit:
    OMFG!! Black Swan is BRILLIANT! Pe cuvânt de onoare! Natalie, mă-nclin! Un rol de Oscar!🙂

     

Leave a Reply

 
