RSS

Idei pentru ton

19 Feb

Ador să gătesc. V-am mai zis-o?🙂 Well, all my friends know it. Bine, dac-ar fi după preferinţe, aş face toată ziua numai prăjituri. Îmi plac foarte mult, evident, iar dovezile de dragoste din partea familiei atunci când fac amandină sau eclere sunt motive suficiente să continui să-mi îmbunătăţesc abilităţile de gospodină. La noi acasă asta e regula: mama e cu mâncarea, eu cu desertul. Ei bine, din când în când, tre’ să trec şi la partea mai “serioasă” a gătitului, şi-anume făcutul de mâncare sărată, şi nu dulciuri. It’s a nasty job, but somebody’s gotta do it, după cum îmi place s-o mai zic.

Azi, de exemplu, rămânând un pic singură acasă, mi-am făcut de lucru căutând prin frigider. Şi-am găsit 2 conserve de ton, iar eu sunt şi-o tanti foarte pofticioasă: acuma, ce să fac cu el? S-ar putea să mă ajute careva cu nişte idei (rapide, de preferinţă), să-i fac de petrecanie tonului?😀

Orice sugestie va fi apreciată, fireşte… Şi promit să încerc chestii cât mai funky, cu condiţia să fi fost testate de voi, mai întâi! No, mulţumesc anticipat!🙂

PS: până una-alta, bag nişte muzică şi-ncep gugăluitul de una singură, în căutare de reţete pentru tonul meu!😀

 
10 Comments

Posted by on February 19, 2011 in Mâncăm şi noi azi?

 

Tags: , , , , , ,

10 responses to “Idei pentru ton

  1. Andre

    February 19, 2011 at 6:38 pm

    Recomand salata de ton😀 Chiar aseara mi-am facut si a fost taaare buna…Ai nevoie doar de ton, o salata verde, putin porumb si putina zeama de lamaie. E gata repede si e delicioasa!

     
    • Ioana S

      February 19, 2011 at 6:42 pm

      Hmm… din asta fac în mod obişnuit… de-asta m-am gândit să întreb şi-altă lume, pentru idei noi!🙂
      Dar mulţam de promptitudine, Andre! :*

       
  2. Laura

    February 19, 2011 at 6:40 pm

    Amesteci tonul maruntit cu sos de rosii (condimentat cu cimbru, oregano, busuioc, etc), arunci peste niste paste fierte si gata mancarea (asta daca iti plac pastele); o alta idee ar fi salata cu ton, dar ai nevoie de rosii, salata verde, ingrediente care nu se prea gasesc deocamdata, sau daca sunt, nu isi au gustul lor ala bun.
    Pofta!

     
    • Ioana S

      February 19, 2011 at 6:44 pm

      Girl… sună bestial!!! Doar că paste am mâncat ieri, şi azi-dimineaţă, şi nu cred c-o să aprecieze famelia! :)))
      Mulţam de sugestie, promit să încerc reţeta asta!😀

       
  3. Asztrid

    February 19, 2011 at 9:14 pm

    …pai fa atunci pizza cu ton. Tot ca o pizza normala dar pui obligatoriu si ceapa si bineanteles tonul.

     
    • Ioana S

      February 19, 2011 at 11:18 pm

      Gud, gud. Asta o să fie! Fac pizza cu ton, dar abia luni😀
      Sper să nu-mi treacă pofta până atunci! Tranks, Asztrid!😉

       
  4. Andrei Purcarea

    February 21, 2011 at 12:30 pm

    Poti de exemplu sa fierbi niste paste in apa cu sare.
    Dupa aceea intr-o tigaie pui cam doua linguri de ulei de masline si 3 catei de usturoi feliati subtiri. Calesti usturoiul si cand prinde putina culoare maronie faci focul mai mic, pui o conserva de ton peste ulei si amesteci bine la foc mediu timp de 3-4 minute (cu grija sa nu se arda pestele). Apoi peste adaugi un pahar de smantana (nu mare… pe la 150-200 ml daca este) si amesteci totul energic, condimentezi cu putin putin rozmarin, piper, sare si apoi il iei de pe foc, pui sosul acesta peste pastele fierte (si strecurate desigur) si apoi adaugi eventual cascaval ras/parmezan peste pastele amestecate cu sosul. Si pentru decor cateva felii de rosii🙂

     
    • Ioana S

      February 21, 2011 at 12:34 pm

      Wow… la cât de bine mi-ai povestit tu aici, sincer… ce roşii de decor?! Cine mai are răbdare să se uite la mâncare, cu aşa bunătăţi în faţă?!😀
      Mulţam fain de idee!😀

       
  5. lilisor

    February 21, 2011 at 3:55 pm

    Sau salată de ton cum ne prepară un prieten: tonul marunţit se strecoară bine de ulei sau apă, apoi se face o maioneză simplă (gălbenuş, muştar dacă-ţi place şi ulei) şi se storc câteva felii de lămâie peste ton. Se amestecă bine toate, se potrivesc de sare şi piper şi gata. Ba chiar poţi toca vreo legătură de pătrunjel şi s-o adaugi, dar musai să fie proaspete frunzele.
    La cerere se poate pune ceapă mărunţită în salată, dar eu o fac fără ceapă din motive de fiere leneşă.
    Rapid şi bun!

     
    • Ioana S

      February 21, 2011 at 4:19 pm

      True, true! Şi rapidă, şi bună!😛
      dar dintre toate cele propuse, p-asta o ştiam singură :))))
      Între timp, mi-a povestit Alina de ceva combinaţii cu avocado… sunt foarte tentată şi de ideea ei🙂
      Anyhow, danke schon for sharing!😉

       

Leave a Reply

 
