RSS

Ce citeam când eram de-o şchioapă

01 Feb

Iată că s-a nimerit să primesc o nouă leapşă de la Cosmina, pe care o onorez cu mare drag, pentru că e despre activitatea mea preferată (cititul) şi perioada mea preferată (copilăria)😀

Să purcedem, deci! Băi, mie mi-a plăcut din totdeauna să citesc. Încă de la grădiniţă învăţasem, pentru că mămica e învăţătoare, şi stăteam mult cu “copiii ei”, aşa că nu mi-a luat mult să învăţ să citesc. Cred că printre primele cărţi citite de care-mi amintesc e “Vrăjitorul din Oz” (avea nişte poze mi-nu-na-te! :)); apoi mai aveam şi-o carte cu “Poveşti fermecate ruseşti”, şi-alea deosebite, şi bineînţeles, basmele lui Petre Ispirescu şi “Legendele Olimpului”. Şi pentru că terminasem destul de repede cam ce era prin mica noastră bibliotecă la raftul de copii (cam prin clasa a treia), am stat pe capu’ mamei să-mi facă şi mie abonament la Biblioteca Judeţeană, auzisem eu c-acolo ar fi la căăărţi…🙂

Zis şi făcut, în vreo 2 săptămâni m-am trezit cu ditai abonamentul. Şi stăteam eu singurică în faţa rafturilor (era în perioada în care mama îşi făcea lucrarea de grad, şi pe mine mă lăsa să hoinăresc la secţia de copii), şi mă tot minunam de cât de frumoase pot fi coperţile, şi nu ştiam pe care să le mai aleg. Atunci mi-au căzut ochii pe minunata serie “Mary Poppins” a lui P.L. Travers. Le-am devorat de-a dreptul, am fost atât de încântată de povestiri, încât eram decisă că atunci când voi fi MARE, voi fi Mary Poppins (hmm… dacă stau bine să mă gândesc, parcă şi azi mai vreau asta :)). Apoi a venit rândul lui Jules Verne, iar “Copiii căpitanului Grand” cred c-am citit-o de câteva ori bune, aşa de mult mă impresionase. “Alice în Ţara Minunilor”, “Huckleberry Finn” şi “Tom Sawyer”, “Călătoriile lui Gulliver”, până m-am trezit prin clasa a şasea, şi auzisem eu pe undeva de “Cei trei muşchetari”. Am împrumutat-o şi pe-aia, evident, şi ţin minte că a fost prima carte cu care am întârziat o zi, şi ce mustrări de conştiinţă am avuuut… Mă temeam că n-o să mă mai lase tanti să împrumut niciodată. La finele clasei a şaptea, de premiu, mi-a luat mama o carte pe care cică o găsise rătăcită pe la ceva consiliu, şi era despre ceva vrăjitor micuţ. Da, aţi ghicit, era “Harry Potter şi piatra filosofală”. Am citit-o şi pe-aia repede, mi-a plăcut foarte mult, dar apoi am dat-o uitării, până prin liceu, când s-a declanşat nebunia generală cu filmele şi cărţile seriei. Tot am în plan să termin seria, dar mi-e o leneee… şi-n plus, deja am liste şi listuţe cu cărţi “de oameni mari” pe care aş vrea să le citesc o dată şi-o dată.

Buuun… acum c-am făcut listuţa, e rândul meu să dau leapşa mai departe: începem cu fetele: Andreea, Bianca, Lilişor, Mery, Ralk, apoi Cristi, DanGraţian şi PDF – dragilor, sunt curioasă – voi ce citeaţi când eraţi de-o şchioapă?😀

PS: evident, şi alţi prieteni sunt invitaţi s-o preia!🙂

 
15 Comments

Posted by on February 1, 2011 in Leapşa

 

Tags: , , , , , , ,

15 responses to “Ce citeam când eram de-o şchioapă

  1. Andrea

    February 1, 2011 at 10:00 am

    Cireşarii lui Chiriţă!!!!!!!!!!! Minunate cărţi, pur şi simplu mi-au îmbogăţit copilăria🙂 Cele 5 volume sunt pline de aventură, iar personajele, oh personajele, pur şi simplu prind viaţă! :X Cireşarii sunt preferaţii mei din copilărie!

     
    • Ioana S

      February 1, 2011 at 10:05 am

      Spre ruşinea mea, şi crede-mă, sunt ruşinată, eu n-am apucat să-i citesc… Dar vreau să-mi iau revanşa cât de curând😀

       
  2. Asztrid

    February 1, 2011 at 12:43 pm

    Hop si eu!
    Desi sunt mai in varsta ca si voi, imi amintesc si acum ca am mers singura in clasa I sa ma inscriu la Biblioteca Oraseneasca (din orasul natal, bineanteles) si cum inca NU terminasem clasa I, nu stiam cum mi se scrie exact numele, si domnul bibliotecar m-a certat!
    Ma rog, tin minte cele mai iubite carti ale copilariei au fost Povestile lui Andersen, ale Fratilor Grimm, seria de Povesti nemuritoare. Nu aveau pe atunci cartile imaini atat de frumoase ca si acum, dar parca era si mai interesant: puteam sa visez eu la ce vroiam.

     
    • Ioana S

      February 1, 2011 at 12:46 pm

      Of, uitai să-i menţionez şi pe Fraţii Grimm şi HC Andersen🙂

      Dar ce drăguţă amintirea cu înscrierea la biblio😀
      Merci că ne-ai împărtăşit-o!🙂

       
  3. Bianca

    February 2, 2011 at 2:40 pm

    Am scris-o si eu in cele din urma, iti las aci link-ul http://buburuzabia.blogspot.com/2011/02/cand-eram-mica-citeam.html
    ne mai auzim😉

     
    • Ioana S

      February 2, 2011 at 2:44 pm

      Super! Merci, Bia!😉

       
  4. Andre

    February 2, 2011 at 4:52 pm

    Ioana, multumesc pentru leapsa! Mi-a facut mare placere sa o preiau!🙂

     
    • Ioana S

      February 2, 2011 at 4:55 pm

      Mă bucur mult, Andre!😀
      App, mi-a plăcut foarte mult lista! Evident c-am uitat de Morcoveață :))))

       
    • Ioana S

      February 7, 2011 at 8:45 pm

      Yeey!😀
      merci frumos, Graţian! :*

       

Leave a Reply

 
