RSS

Despre dreptul la replică

10 Jan

Ziceam aseară c-aş vrea s-o las mai moale câteva luni (bun, e optimistă perioada asta estimată, dar nah, încerc, totuşi!), pentru că simt că se acumulează foarte multe lucruri şi nu e neapărat bine pentru mine să mă desfăşor sub un stres pe care în mare parte mi-l cauzez singură. Spun că mi-l fac cu mâna mea, pentru că au fost nişte situaţii pe care le-am văzut, s-au petrecut sub ochii mei, şi totuşi am rămas pasivă şi n-am făcut absolut nimic pentru a mă pune împotriva curentului. M-am lăsat dusă pe apa sâmbetei, cu toate principiile alea ale mele.

Am eu ideile mele şi gărgăunii mei (sunt conştientă de asta), dar cred că cel mai mult mă irită faptul că unii oameni vorbesc fără să cunoască. Nu ştiu să mă fi deranjat vreodată vreo chestie mai mult decât să fiu acuzată de lucruri pe care nu le-am spus sau făcut. Nu sunt o personalitate, nu ţin să fiu vedetă, am eu cercul meu de prieteni în care mă desfăşor, şi totuşi, în momentul în care îmi ajung la urechi minciuni sfruntate despre activitatea mea, păi să mă ia naiba dacă nu mă doare, jur. Şi ce-i mai rău e că-s nervi din ăia pe care nu-i pot controla, şi mai că nu plâng de ciudă pentru faptul c-am fost o fraieră şi n-am spus nimic, chiar dacă asta ar fi însemnat să rănesc pe cineva la rândul meu. De ce mă încăpăţânez să trăiesc cu ideea că “ce mie nu-mi place, nu fac altuia”, când văd că nu mai respectă nimeni nimic în lumea asta? Iar când vreau să mă apăr, pentru că am şi problema asta, cu justificarea în faţa lor, atunci nu mi se dă şansa. Pentru că oricum eşti o proastă care n-are nimic de zis niciodată, deci nu te ascultăm.

Sunt o idealistă, şi-i văd pe toţi oamenii buni şi minunaţi, iar când ei îmi înşală aşteptările, atunci sufăr enorm. Degeaba-mi spun că-i doar vina mea, că nimeni nu a pretins nimic, eu singură îi pun pe piedestal, şi tot eu sunt cea care-i dărâmă violent când calcă strâmb. Ah, şi cel mai mare defect e că iert prea repede. Cineva-mi spunea odată că-s asemenea unui preş, sau ca un câine fără stăpân. Calcă-mă cât vrei în picioare, după un timp tot eu voi fi cea care va propune împăcarea, chiar dacă nu eu am greşit, doar pentru că nu pot să suport ideea că cineva să nu fie în relaţii bune cu mine. La naiba, când o să înţeleg că NU TREBUIE SĂ FII PRIETEN CU TOATĂ LUMEA?!

 
10 Comments

Posted by on January 10, 2011 in Zilnice

 

Tags: , ,

10 responses to “Despre dreptul la replică

  1. Andrea

    January 11, 2011 at 3:54 pm

    Sunt rac si eu si needless to say, ma regasesc perfect in cele spuse de tine acum. Vai! prin cate chestii de genu nu am trecut si eu, si tunam si fulgeram cum pot oamenii fii asa si ma asteptam ca toti sa fie ca mine, adica daca eu nu fac rau sa nu mi se faca, daca fac bine sa primesc bine. Ei nu a fost asa si nu e nici acuma. Tot ce pot sa iti spun,este ca am invatat urmatorul lucru: eu continui sa fac bine altora, sa tin de principiile mele, sa nu am asteptari mari de la altii (ca sa nu fiu dezamagita mai apoi) si atunci cand cineva zice un neadevar despre mine sau face ceva ce nu merit, imi spun un singur lucur: I’m a much better person than he/she is! Si la urma urmei prietenii mei stiu asta si atat conteaza pt mine.

     
    • Ioana S

      January 11, 2011 at 3:59 pm

      Parcă mă mai calmează să ştiu că mai sunt şi alţii catalogaţi “fraieri”, aşa ca mine… Şi da, şi eu continui cu ale mele, oricât de tare m-aş supăra pe unele chestii… până la urmă tot la fel rămân, nu reuşesc nicicum să nu mai pun la suflet. Eh, I’m just gonna go with the “Live and Learn” motto.🙂

       
  2. Andrea

    January 11, 2011 at 4:06 pm

    Crede-ma, faptul ca esti asa te face om in adevaratul sens al cuvantului. Restul considera-le, imitatii🙂 prototipuri :)) cum vrei tu😛

     
  3. Apostol

    January 11, 2011 at 9:38 pm

    Si eu sunt la fel.Daca ma injura careva ii spun doar “Ai vrea tu.” Si-apoi cainii latra, caravana trece. Stii, lumea barfeste din lipsa de ocupatie. Fii sigura ca a doua zi altcineva va fi in centrul atentiei iar pe tine te vor uita. Ma bucur ca mai sunt persoane care respecta valori adevarate pe lumea asta. Atata timp cat imi cunosc si calitatile si defectele, parerea celorlalti despre mine nu conteaza. Stii ce conteaza? Cand Oana Pellea a fost intrebata ce asteapta de la fiecare regizor cu care lucreaza raspunsul a fost simplu:dragoste.

     
    • Ioana S

      January 11, 2011 at 9:46 pm

      Ce sublim răspuns… “dragoste”. Da, ăsta-i şi motorul meu!🙂

       
  4. Gratian

    January 12, 2011 at 9:38 am

    Depinde ce vrei tu Ioana…
    Eu personal (tot Rac) nu las lucrurile neintelese. Aflam care-ce a spus, mergem in fata lui/ei si intrebam despre subiectul in cauza. Nu recunoaste -avem argumente contra ei, recunoaste – intrebam de ce a zis asta si lovim cu o informatie mai dureroasa despre ea. E simplu🙂 Trebuie doar sa stii ce corelatii sa faci intre grupul ei de prieteni si ce doresti sa aflii, iar tu ai un joc al cuvintelor foarte bun. Evident, doar sa iti doresti asta…
    Suntem invatati de mici sa nu facem rau, ca asa din Biblie ni se spune. Sa lasam capul plecat si sa acceptam Soarta. Incercam sa nu facem rau, dar nu ar trebui sa ne acceptam Soarta…fara sa luptam.

     
    • Ioana S

      January 12, 2011 at 9:40 am

      Da, înţeleg. Şi mie-mi place ca lucrurile să fie clare, să nu existe confuzii.🙂
      Din păcate, nu toată lumea gândeşte aşa. Iar mie îmi trec destul de repede supărările, aşa că… sincer, nu ştiu cum e mai bine.

       
  5. Un amic :)

    June 12, 2011 at 4:09 pm

    Ioana, tu esti o persoana foarte OK si de viata cum se zice la noi la romani.🙂 Ceea ce este foarte OK atunci cand esti intre prieteni si oameni care te cunosc si in care poti sa ai incredere.
    Numai ca unii oameni nu pot sa intaleaga asta si atunci incep sa catalogheze persoanele ca tine din punctul lor de vedere ingust.
    Pune mai mult pret pe tine si pe ceea ce poti tu sa oferi intr-o relatie de amicitie, pentru ca ai de ce!

     

Leave a Reply

 
