RSS

Aveţi plan de rezervă?

08 Jan

Ia ce idee mi-a puiat mintea acu, la trezire. Povesteam cu un prieten, care-mi zice că aş avea calităţile pe care le caută el la o femeie/viitoare nevastă. Că aş fi candidata potrivită – gătesc biiine (el nu ştie cât de bine, da’ urmează să afle adevărul – şi-anume că gătesc FABULOS – cât de curând ;)), urăsc cumpărăturile (din toată inima, aş preciza) şi nu fumez. No, beteşig, aş zice. Apoi, făcând un bilanţ, mi-am amintit că-i al cincilea-n listă care m-ar lua de nevastă. Destul de flattering, pentru că eu tot singură-s de câteva luni bune :)).

Continuăm cu povestirea: mi-am amintit de un alt amic, care-mi zicea de planul lui de rezervă, şi-anume: dacă până în nu-ştiu-care-an-al-vieţii n-are prietenă/relaţie stabilă, el a vorbit deja cu o amică bună de-a lui, să se căsătorească cu ea, dacă şi ea întruneşte calităţile respective. Acuma, aceeaşi idee am prins-o în FRIENDS, sau în alte filme la cinema, şi mă tot gândesc dacă merită efortul. Adică: dintre ăştia doi amici care propun acest pact, unul dintre ei n-o fi poate, amorezat de celălalt? Şi-aşteaptă cu sufletul la gură să se-mplinească termenul, ca să aibă un soţ/soţie? Asta mi se pare de-a dreptul tragic, sincer. Să aştepţi un om care-a fost nefericit, ca să fie de-acum nefericit împreună cu tine. Căci mă-ndoiesc că şi-ar găsi unul lângă altul marea iubire. Bun, depinde de la caz la caz. La cât de mult mă cunosc (nu foarte mult, tot sincer o zic), eu aş putea ajunge să mă îndrăgostesc de un amic, şi eventual să-l văd ca pe marea iubire, pentru că de obicei mă îndrăgostesc în timp, nu din prima. Meditând mai bine, poate-ar funcţiona un plan din ăsta de rezervă şi la mine. Cu condiţia să n-aştept să treacă timpul până la sorocul respectiv, şi să-mi văd de viaţă ca de obicei.

Aşa că, dragilor, apelez încă o dată la voi: discută careva (şi-aici mă refer exclusiv la bărbaţi) despre posibilitatea unui plan de rezervă cu mine?😛

Iar voi, dragi prietene, daţi-vă cu părerea! V-aţi băga în aşa ceva? Fac eu apoi o listă cu PRO şi CONTRA, şi vă ţin la curent, promit!😀

 
15 Comments

Posted by on January 8, 2011 in Zilnice

 

Tags: , , , , , ,

15 responses to “Aveţi plan de rezervă?

  1. Cristi

    January 8, 2011 at 3:43 pm

    De ce zici partea cu indragostitul de un amic ca si cum ar fi un lucru atat de iesit din comun?😀

    Pana la urma, acolo te indragostesti cat mai “real” pentru ca deja cunosti persoana foarte bine, pe cand… in celalalt caz (de dragoste la prima vedere sa zicem, ca sa luam extremele), risti sa te indragostesti doar de niste aparente. Si pe cum trece timpul sa tot vezi: de asta cum de nu mi-am dat seama? Chestia aialalata cum de nu am vazut-o?

     
    • Ioana S

      January 8, 2011 at 3:47 pm

      Vezi, de-asta am nevoie de păreri…
      Ai dreptate, îmi place ceea ce zici. Bun, e 1-0 pentru PRO😀

       
  2. iulianj

    January 8, 2011 at 3:50 pm

    Sincer si eu m-am gandit la genul asta de plan, dar apoi mi-am dat seama ca daca e sa fiu idealist in privinta a ceva, acel lucru ar fi dragostea. Cred ca e singurul lucru in care mi-am propus sa nu fac compromisuri, asadar o casatorie “aranjata” nu cred ca ar functiona in cazul meu.

     
    • Ioana S

      January 8, 2011 at 3:53 pm

      Deci nu merge la idealişti şi romantici incurabili, să-nţeleg. Fuck, cred că fac şi eu parte din categoria asta.
      Merci, Iulian!🙂
      e 1-1😀

       
  3. Cristi

    January 8, 2011 at 4:15 pm

    Eu prin comentariul meu nu sustineam neaparat o casatorie aranjata chiar in sensul asta. Si in primul rand, nu o casatorie fara dragoste.

    Ok, iti e amic, dar inainte mai si simti anumite lucruri pentru el, inainte sa mergi mai departe cu aranjamentul sau cu “propunerea” aranjamentului.

    Ce nu inteleg eu e urmatorul lucru: de ce-ar disparea romantismul si idealismul din peisaj in cazul in care te indragostesti de un amic?😀

     
  4. eugen

    January 8, 2011 at 5:04 pm

    Wow! Suna incitant sa descoperi ca in trecutul tau ar putea exista cioburi de prietenii. Mai ca m-as baga la o treaba de-alde astea daca nu as fi casatorit.🙂
    Pe de alta parte este extraordinar sa investesti in tine si sa nu faci, asa cum spuneai, o tinta inevitabila din simpla scurgere implacabila a timpului.

    Nu! Hotarat lucru nu e nevoie sa astepti sa vezi daca norocul iti surade sau …e cu spatele. Trebuie sa il provoci. Trebuie sa il atragi. Atragi acele persoane si lucruri care iti sunt asemenea, precum fugi de cele care nu iti sunt pe plac.

    Dragostea, iubirea, atractia sunt o consecinta si nu o cauza.
    Pactul de care vorbesti poate fi acceptat in anumite conditii. Atunci cand exista un bine comun. Cand exista promisiunea unei intamplari fericite, chiar daca ea e doar ipotetica.

    Nu in ultimul rand, pana sa ajungi in situatia descrisa frecventeaza acele locuri (chiar si virtuale) unde ai sanse mari sa intalnesti mai multe oportunitati. Daca esti o persoana foarte religioasa, spre exemplu, viziteaza des o biserica. Insa daca esti pasionata de carti, locul ideal ar putea fi o biblioteca.
    Singuratatea (solitudinea) se pot combate si prin cluburi, cum e si cel pe care ti-l propun: http://oradea.toastmasters.ro.
    Te astept si iti promit ca vei conoaste oameni asemeni tie: stiu ce vor, sunt entuziasti si pozitivi. Debordanti de pozitivi!
    PS Intalnirea va fi pe data de 12.01.2011, ora 20.

     
    • Ioana S

      January 8, 2011 at 5:09 pm

      Merci, Eugen, pentru părere!
      Cât despre Toastmasters, acum, că m-ai anunţat din timp, sper să nu mai intervină nimic şi s-ajung şi eu (finally)!😀

       
  5. Mircea

    January 8, 2011 at 5:35 pm

    Pe scurt pentru mine e valabil: The plan is: there is no plan.

    Insa daca ar fi sa iau foarte in serios ideea ta, e ciudat ca as face o astfel de intalegere cu doua fete pe care le-am cunoscut acum vreo 8-9 ani si cu care n-am mai prea vorbit cam deloc in ultimii 6-7 ani. (De vreo 4-5 luni am inceput sa reluam legatura – amandoua sunt singure in momentul de fata.)

    Prima fata m-a iubit foarte mult, dar eu am considerat la momentul respectiv (acum vreo 8-9 ani) ca intre noi doi nu poate exista o relatie. Cred si acum ca am facut o alegere gresita.
    A doua, este o fata pe care am vazut-o de vreo 2-3 ori acum vreo 7-8 ani. Mi-a placut foarte mult de ea, insa a existat un motiv atunci, independent de vointa noastra, pentru care nu puteam sa fim impreuna, desi eram singuri amandoi. (timpul a trecut, motivul nu mai exista)

    Desi as paria pe o casatorie reusita cu oricare dintre ele, tot nu as putea sa fac pactul de care ziceai mai sus. Cred ca pot sa imi fac planuri pentru ce o sa cumpar de la magzin, sau ce voi face peste 6 luni, joi la ora 13, dar nu pot sa imi fac planuri pentru cine voi iubi… este absurd!
    Nu vreau sa supar pe nimeni, insa asa vad eu lucrurile🙂

     
    • Ioana S

      January 8, 2011 at 5:40 pm

      Hmm… deci există tentative…
      Merci şi ţie, Mircea, pentru părere!🙂

       
  6. eliza

    January 9, 2011 at 9:25 pm

    Hm…chestia cu planul de rezervă mă caracterizează perfect, dar nu şi în domeniul iubirii. Poate dacă n-aş fi atât de convinsă că pentru fiecare există un suflet pereche, aş înclina puţin balanţa către ceea ce spui tu, Ioana, dar aşa sunt sigură că nu trebuie să-ţi faci un back-up plan în ale iubirii. Va veni la momentul potrivit, că vrei sau că nu vrei.

     
    • Ioana S

      January 9, 2011 at 10:03 pm

      Bun, deci tu mergi pe “what’s in store for you…”
      Şi eu mă gândeam o perioadă la asta… dar de ceva vreme încoace mă tem ca “magazinul” ăla să nu fi dat faliment! :))

       
  7. Andrea

    January 9, 2011 at 10:48 pm

    Am facut si eu acest pact cu un prieten acum vreo 7-8 ani si ironia este ca suntem impreuna de 4 ani si logoditi pe deasupra :)) Deci daca cumva nu iese treaba intre noi doi, eu raman fara ,,planul de rezerva”, pentru simplul motiv ca planul meu de rezerva e iubitul actual😀 Deci nu stiu sincer … Poate e mai bine sa lasam viata sa decurga si sa nu ne facem noi planuri, pentru ca la urma urmei, nu ies cum vrem noi😛

     
    • Ioana S

      January 10, 2011 at 10:07 am

      Ce fain!🙂
      da… ai dreptate, m-am gândit şi eu la varianta cu socoteala de-acasă, care nu se potriveşte cu aia din târg…

       
  8. radu

    January 11, 2011 at 4:39 pm

    :))))))))) fata ica ai destule de gustat din viata, lasa planurile acolo unde sunt. live your life, let the movie go away. take care darling😀

     
    • Ioana S

      January 11, 2011 at 4:47 pm

      I will, darling!
      … and thanks😉

       

Leave a Reply

 
