RSS

Totul despre Eve

26 Dec

Crăciunul acesta a fost unul mai special pentru mine, pentru că am apucat să fac ceea ce-mi doream de mult, şi anume un maraton de filme clasice. Da, n-a fost în totalitate decizia mea, dar fiindcă am cam fost răcită, am evitat să ies din casă. Am văzut nişte filme absolut fenomenale, care se află pe lista mea cu „1001 de filme de văzut într-o viaţă”, şi mă bucur enorm de pauza asta cinefilă. Printre titlurile văzute se numără: “In The Mood For Love” (cu o coloană sonoră superbă – mi-a plăcut la nebunie!), “Grease” (un musical făinuţ, cu un John Travolta tânăăăr – a fost şi-acesta OK-ish), apoi am trecut la mai clasicele “The Barefoot Contessa”, în care Ava Gardner a fost foarte frumoasă – poate mai frumoasă decât în toate amintirile mele – film foarte bun, pe care-l recomand!, dar cel care m-a impresionat în mod deosebit a fost “All About Eve”. GENIAL. N-am cuvinte, am rămas, vorba ceea, mută de uimire.

Sunt îndrăgostită de filmele vechi, deşi-s necăjită destul de des de prieteni sau familie, cu replici infantile de genul „Cum te poţi uita la vechiturile alea?!”, sau „Ăia n-au 2 minute de acţiune în tot calupul ăla de 3 ceasuri, nu adormi?!”, dar mie tot îmi plac (eh, de gustibus…)!

Dar să revenim la revelaţia care poartă numele lui Bette Davis. Auzisem multe despre acest monstru sacru al Hollywood-ului, dar cred că pentru multă vreme m-am considerat unworthy de o asemenea divă, sincer. Femeia dă viaţă ecranului, aşa mi s-a părut. Are un joc pentru care mult mai bine plătitele păpuşi gonflabile din ziua de azi şi-ar vinde sufletul, zic eu! Pe mine m-a fascinat. Ştiu că-s uşor impresionabilă, şi că mă minunez de trei ori pe zi şi-o dată seara, dar e, într-adevăr un spectacol s-o vezi pe Bette Davis în acest film deosebit! Jocul ei e unul dintre motive – mi-au plăcut la nebunie şi replicile. Două le-am reţinut în mod special – “Fasten your seatbelts, it’s going to be a bumpy night! ” – despre care habar n-aveam că-i din filmul ăsta (căci replica o mai auzisem, it’s a classic!) şi – “We all come into this world with our little egos equipped with individual horns. If we don’t blow them, who else will?“. Asta, ultima… îmi place în mod deosebit pentru că (şi-aici prietenii mă ştiu) îmi susţine „modestia” cu care m-a înzestrat natura🙂. Până acum recurgeam la vorba lui Napoleon, şi-anume: „Modestia este calitatea oamenilor fără calităţi.”, dar de-acum am încă o vorbă nouă! Mă declar mai mult decât mulţumită!😀

Bun, concluzia e următoarea: mergeţi iute pe torenţi şi daţi jos „All About Eve”. Dacă faceţi parte din publicul devorator de filme bune, care nu se mulţumeşte uşor cu orice fâţă de film, „All About Eve” e alegerea perfectă, pe cuvânt de om (not-so)modest!!😀

 
1 Comment

Posted by on December 26, 2010 in Film. Părerea mea!

 

Tags: , , , , , ,

One response to “Totul despre Eve

Leave a Reply

 
