RSS

Soare pentru doi

13 Dec

S-a întâmplat ca, din nou, să n-am niciun plan ieri, aşa că m-am trezit mergând la teatru… Şi ce bine am făcut că m-am dus!

Am fost la piesa „Soare pentru doi”, la Sala Studio. Îmi face deosebită plăcere să mă reîntorc de fiecare dată la Sala Studio, pentru că mă simt mult mai confortabil în atmosfera intimă, din sala aceasta mică şi cochetă. Mă simt ca şi cum aş fi în vizită la nişte prieteni dragi!😀

Piesa de ieri seară, „Soare pentru doi” (scrisă de Pierre Sauvil) i-a avut ca protagonişti pe Daniel Vulcu şi pe Lucia Rogoz. Într-o seară oarecare, în casa unui doctor înstărit pătrunde o tânără, care afirmă c-ar fi un fost pacient, pe care medicul l-ar fi diagnosticat greşit. Aceasta îi spune din start că doreşte să-l şantajeze, şi că pretinde să fie primită în casă de către doctorul şocat de o asemenea grozăvie. Doctorul întruchipează tiparul burlacului convins, care-şi are propriile tabieturi, precum jocul de şah, muzica lui Mozart şi paharul de coniac savurat în fiecare seară, iar tânăra apare ca o tornadă, răvăşindu-i viaţa complet! Bineînţeles, are loc o dezvăluire şoc, care vine, şi aceasta, să completeze tabloul.

Într-un cuvânt, piesa narează despre relaţiile interumane, despre modul în care reuşim să supravieţuim în această lume, şi cum, punându-ne la adăpost de orice emoţii şi sentimente, s-ar putea să ratăm evenimente frumoase. Sunt discutate idei despre căsnicie (misogine, dar de un umor delicios), relaţia dintre părinţi şi copii, sau personalităţi solare şi lunare.

În încheiere, piesa m-a făcut să râd, şi mi-a predat o lecţie frumoasă despre relaţiile dintre părinţi şi copii. Au fost momente în care am râs cu lacrimi, altele în care am simpatizat alături de tânăra protagonistă, însă per ansamblu a fost o seară deosebită! Mergeţi să vedeţi „Soare pentru doi”! Merită!🙂

*afiş preluat de pe saitul Teatrului de Stat Oradea.

 

 
3 Comments

Posted by on December 13, 2010 in Teatru. Părerea mea!

 

Tags: , , ,

3 responses to “Soare pentru doi

  1. Bianca

    December 13, 2010 at 4:43 pm

    “Merita”, “Asa-i ce faina e?!” imi tot spunea si tipa care s-a mutat clandestin inainte de spectacol cu scaunul, langa mine. :))
    Dar oricum a fost un spectacol foarte frumoas!

     
    • Ioana S

      December 13, 2010 at 4:44 pm

      A fost un spectacol deosebit! Data viitoare, sigur o aduc şi pe mama mea!🙂

       

Leave a Reply

 
