Recenzie de carte: Cu mănuşi

29 Nov

Titlu original: Cu mănuşi

Autor: Mihaela Nicola

Naţionalitate: română

De acelaşi autor: Pe tocuri

Dacă tot mă chinuie insomnia, de ce să nu-mi ocup timpul într-un mod util?, am zis. Am revenit la marea mea pasiune, cititul. Din vraful de volume de pe noptieră (căci am uitat să spun boala de care sufăr, şi anume – încep mai multe cărţi o dată – boală grea, ştiu :D), m-am gândit să iau un titlu nou, carte neîncepută. E vorba de „Cu mănuşi”, scrisă de Mihaela Nicola, un manual de conduită şi rafinament pentru doamne şi domnişoare. Cartea a ajuns la mine din întâmplare, dar ţin pe această cale să-i mulţumesc Anei-Maria, pentru c-a uitat s-o înapoieze la timp, şi posesoarei, Alina P., care nu s-a supărat pe mine (sper!) pentru faptul c-am mai ţinut puţintel cartea la mine.

Ei bine, încep prin a vă spune că am o părere foarte bună despre mine, însă cartea aceasta a venit la momentul optim, să mă salveze şi să mă aducă pe calea cea bună. Căci multe sunt greşelile pe care le fac, şi m-am recunoscut în diverse exemple date de autoare la capitolul „Aşa NU!”. Bineînţeles, am găsit şi lucruri pe care le făceam deja, chiar şi inconştient, cum ar fi zâmbetul, atitudinea pozitivă, un „Te rog” şi-un „Mulţumesc” rostite de fiecare dată când cerea momentul, deci nu sunt chiar o cauză pierdută!😉

Totuşi, dragilor, trebuie să mai precizez că e tipul de carte pe care nu o achiziţionăm pentru a o răsfoi, şi mai apoi pune frumos în bibliotecă, să strângă praful! E un îndrumar indispensabil oricărei reprezentante a sexului frumos, care trebuie consultat din vreme în vreme, pentru a reţine informaţiile preţioase pe care le conţine. Am de gând să cumpăr cartea cu proxima ocazie, şi s-o recomand tuturor prietenelor s-o citească! N-am crezut niciodată în sintagma „cartea aceasta mi-a schimbat viaţa”, mi se părea un clişeu comercial, însă cred că acest lucru s-a întâmplat în cazul meu; nu vreau să-mi amintesc de momentele de dinainte de lecturarea ei!

Iată un citat care sper să vă convingă! Lectură plăcută!😀

„Mimetismul e forma în care evoluăm. Învăţăm de la cei ce fac lucruri şi gesturi măreţe. Să adoptăm deci reguli, atitudini şi modele de comportament de la aceia care ştiu să-şi respecte semenii. Pe toţi ne impresionează gesturile frumoase, indiferent de rădăcinile sau motivaţiile lor. Pe toţi ne cucereşte comportamentul ireproşabil. Chiar şi cei lipsiţi de nuanţe detectează rafinamentul şi îi invidiază puterea de a seduce. Oamenii discreţi au izbânzi mai multe decât clevetitorii. Optimismul se dobândeşte prin antrenament, dacă nu-l avem în dotarea genetică. Răbdarea e virtutea celor inteligenţi, dar se poate căpăta şi prin exerciţiu. Toleranţa e forma de exprimare a firilor superioare, dar se poate exersa cu succes dacă înveţi să fii atent la lipsurile tale, şi nu la neputinţele celorlalţi. Felul în care comunicăm şi relaţionăm e cartea de vizită cu care ne înfăţişăm de mii de ori pe zi celor din jur. Şi ghici ce? Ei ne observă şi ne judecă la fiecare revedere. (…) Să fii curtenitor, manierat, cuviincios, politicos e un proces continuu, e un progres fără pauză care vorbeşte despre tine mai elocvent decât o fac diplomele sau numărul de conturi bancare.”